Edward som valp!

Edward var såå liten när vi hämtade honom ända nere i Malmö! På lördag blir han 1,5 år! Jag walking down the memorylane och tittar på massa gamla kort här i bloggen. Jag älskar min blogg! Jag kan gå tillbaka ända till 2008 (även om jag inte vill det för jag skrev om så töntiga grejer då och hade alldeles för mycket åsikter). Det är såå mycket bilder samlade på ett och samma ställe. Bästa!

Här får ni massa valpbilder på älsklingen. Han ser dock mycket större ut på bild än vad han va i verkligheten. Men jag tror att han vägde 3,5 kg när vi hämtade honom och nu väger han typ 10 kg. Så där förstår man iaf litegrann hur mycket mindre han var. När vi öppnade dörren till uppfödaren så kom han skuttandes i full fart och han var så miniliten. Ge mig en till liten gosevalp!!





Han hamnade på veterinärakuten andra helgen han var hos oss. Han hade fått i sig något, troligtvis ciggrester eller snus som folk slänger hur som helst ute. Det var så fruktansvärt!! Han bara började skaka och vingla och han kunde först inte stå och sedan inte ens sitta. Sen kissade han på sig och blev helt medvetslös. Vi åkte i panik till Uppsala och där sa veterinären efter undersökning att han inte skulle överleva. Hon sa att vi skulle ta farväl och sedan tog hon med sig honom. Jag grinade som ett barn och jag ville verkligen inte släppa ifrån mig honom och lämna honom. Det var så fruktansvärt hemskt!
Hon lovade att ringa om det blev någon förändring, om han dog eller om han mot all förmodan skulle klara sig och sen sa hon att vi skulle åka hem. Vi var vaken hela natten och satt och väntade på samtal. Vid ett av samtalen sa hon att han fortfarande var medvetslös och att det inte såg bra ut men sen ringde hon äntligen och berättade att han hade vaknat upp till medvetande och att han började piggna på sig. Den lyckan!! Han låg kvar i något dygn har jag för mig innan vi fick åka och hämta honom igen. Han blev så himla glad när han fick syn på oss. Älskade hund! Om du inte hade överlevt vet jag inte hur jag skulle klarat det.. Bästa Edward!





Älskade lilla Elliot. Som jag saknar dig ❤️. Tänk att jag har sett dig växa upp från att du var ett halvår gammal tills du var nästan 6 år. Varannan helg under nästan hela ditt liv. Det var nog en av de tuffaste grejerna med att separera. Man gör liksom inte bara slut med varandra utan med familj och alla runtomkring också. Och för mig var självklart Elliot den tuffaste "förlusten". Vi har ju setts lite till och från sedan vi bröt men nu har vi inte setts sedan mitten på november. Den längsta tiden jag någonsin varit ifrån honom. Och det känns kan jag lova. Love you plutti! Tillbaka till valpbilderna nu.. 












Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh nog minns jag allt hur liten och söt han var.. och vägde lite mindre 🙈 gosplutt!Har det redan gått 1,5 alltså?! Time flies..

2016-02-24 @ 18:15:38
Postat av: Musch

Gudmors älskade Lilla gosgris!!! Du är då ändå min absoluta favorit! Du och jag pluppi!🐶💙👩🏽

2016-02-24 @ 18:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0