Idag hatar jag färg..

Igår kom Kasper, Michis och Simon och hälsade på oss vid huset. Kasper är snickare och han hjälpte Johan massor igår och Simon hjälpte också till lite! (Kasper är alltså vår släkting/bonusfamiljbror som vi växt upp med hela livet, Michis är hans flickvän och Simon är mammas mans barn/ingift "syskon".. Där fick ni en del av släkträdet också, haha). Jag var inte så pigg igår så jag gjorde ingenting på huset, men jag och Michis satt och pratade och åt godis så det gick ingen nöd på oss.

Igår kom det första riktiga rustbakslaget också... Hela framsidans färg har bara torkat upp i flagor och det går in princip att dra med handen på färgen så rasar den av. F u c k ! Vi förstår inte hur det kunde bli så.. Vi har skrapat exakt lika på framsidan som på de andra sidorna som är klara och vi har kört exakt lika med utblandad färg första svängen och tunna lager. Självklart är det slamfärg på slamfärg, vi har inte målat när solen skiner, vi har inte målat när det regnar. Vi har gjort allt by the book, och ändå blev det så här... På baksidan och ena gaveln sitter färgen hur bra som helst och blev så himla täckande och fin, men inte på framsidan och det var den jag målade sist. Det blir väl till att göra om framsidan på något sätt.. Hm! Enda förklaringen är väl att det är något fel på underlaget på något sätt. Tur att mami, Thomas och Simon har lovat att komma och hjälpa oss måndag och tisdag. Skönt att slippa göra om hela framsidan helt själv, haha! Det hade dock varit skönt att fått veta varför det blev så på den sidan så det inte blir så igen..

På kvällen körde vi knytis och grillade i Furuvik hos syster och Matti. Det går framåt även i deras hus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0