Det tunga artilleriet!

Tack världens bästa mamma, Thomas och Simon för eran hjälp dessa två dagar! Vi (dom och Johan mest) har jobbat från morgon till kväll och vi har fått såå mycket gjort! De sov till och med kvar i vårt gästrum i Harkskär igår till idag och så stod de och målade imorse när vi kom ut dit (vi sov hemma). Grymt jobbat alla tre! Allt det vita är målat en sväng, framsidan är borstad, sista gaveln är borstad och målad första strykningen och MASSA sly är borttaget på gården. Nu ser vi ända ner till vägen (säger visserligen inte er så mycket...) och gården känns så mycket luftigare! Tomten har gått från vildvuxen skogstomt till... typ "vårdad" skogstomt. Haha! Så mycket bättre iaf. Tack bästa Simon!

Man ser ju lite skillnad på före och efterbilderna iaf! Och då har jag och Eva tagit ner träd en halvdag redan innan förebilden, haha!

Nu kom vi precis till Östhammar. Johans semester är slut och imorgon är det back to work för hans del! För mig betyder Östhammar vila och återhämtning. Johan jobbar ju tre dagar i veckan på hans pappas företag (han har valt det själv för att ha tid med aktierna också, även om de har sjunkit i prioritet nu när husrusten kräver all ledig tid). Jag brukar följa med hit när han jobbar, dels för att vi vill vara tillsammans, dels för att det är mysigt att vara här och hänga med svärisarna men också för att jag inte kan göra så mycket här. Jag har lättare för att vila här än hemma.. Hemma dyker det alltid upp något som ska göras, någon som vill hitta på något osv.. Här är det mycket lättare att prioritera vila. Jag mår inte prima ballerina direkt efter dessa tre veckors husrust. Jag hatar att behöva erkänna det. Jag hatar hatar hatar att vara sjuk!


Kommentarer
Postat av: mormor

Bra att ni fått hjälp igen!
Bra att du ska vila några dagar!
Beundrar dig för ditt tålamod fast du inte mår bra. <3
Själv har jag svårt att hantera min hosta...kan ta nån vecka sa doktorn.
Ha det så bra ni kan :)

2016-08-09 @ 21:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0