10 udda saker du kanske inte visste om mig!

1. Jag hatar hörn på textiler; kuddar, täcken, filtar. Kuddhörn emot kroppen eller att ha ett kuddhörn synligt precis framför mig är något som förstör för mig big time. Jag ser alltid till att täcket ligger rakt så att jag slipper ett hörn i facet och jag trycker alltid till kuddhörnen som är närmast där jag ligger. Därför får Johan alltid lägga sig till rätta och sen kan jag ta bort/trycka in de kuddhörn som är i vägen innan jag kan lägga mig i hans famn. Nu vet han ju om det nu så nu hjälper han mig med det men i början var det ju lite struligt, haha. Det är ju ingenting man droppar på första daten direkt. "Jag tycker inte om hörn!"

2. Jag bygger mönster i huvudet av allt jag ser och jag gör matematiska uträkningar för att hitta ett samband av de siffror jag ser i vardagen. Tex regskyltar. Där försöker jag få alla tre siffrorna att passa ihop på något sätt genom att addera dem med varandra osv. Alltså det sker automatiskt i huvudet så det går på någon sekund bara.. Mönster försöker jag alltid bygga ihop/ta bort tills jag hittar ett mönster som passar mig. Typ gardiner, tapeter, gatusten, skuggor..

3. Jag älskar peppar. Jag kan typ vakna mitt i natten och vara sugen på peppar. Peppar peppar peppar!

4. Jag tycker inte om att ligga på mitt hår för att det är obehagligt att ha håret emot ryggen. Jag lägger alltid upp det ovanför huvudet innan jag lägger mig i sängen eller sätter mig i soffan. Det är dock inte lika populärt på flygplan/bussar/tåg när man slänger bak håret över stolen till grannen bakom..

5. Jag är en riktig godisråtta. Om jag inte har godis hemma så blir jag typ manisk och bara måste gå och köpa godis. Sen när jag väl har godis hemma kan jag låta bli att äta, men det ska alltid finnas i godisskålen utifall man vill äta.

6. Jag tycker inte om att duscha när man måste. Alltså bara duscha kroppen är skönt och det gillar jag och gör ofta, men att duscha håret är sån himla procedur och det är det jag tycker är jobbigt. Man ska schamponera 2 ggr, inpackning, balsam, handukstorka, i med olja, borsta (jag vet att man inte ska borsra håret när det är blött men det är enda gången det blir av att jag borstar håret så det är väl bättre med en gång än ingen), föna, platta eller locka. Jag bygger upp det till en grej och så skjuter jag på det och sen när jag väl duschar så går det oftast jättesnabbt bara för att jag vill bli av med det. Jag är en sån som bara gör saker i vanliga fall och skjuter aldrig något framför mig, men duscha är ett undantag.

7. Jag är beroende av min spikmatta. Det var ju inne med spikmatta för några år sedan och då använde typ alla dem, men jag har fortsatt. Jag ligger på den varje kväll innan jag ska sova. Det är så himla skönt! Nästan beroendeframkallande.. Bara lite till.

8. Jag älskar OralB tandkräm, den som är grön på förpackningen och som det är små korn i. Jag älskar att ta en klick efter tandborstningen (eller när som helst under dagen) och bita ihop och känna knastret från tandkrämen mellan tänderna.

9. Jag är mer som en kille i sättet (om man nu ska generalisera). Jag kan ibland uppfattas som känslokall, rakt på sak, rättfram och lite okänslig. Det är jag absolut inte. Men jag har lite svårt för känslor ibland, både att visa dem och att förstå dem; både förstå andras känslor men också ibland svårt för att förstå mina egna känslor.

10. Jag går alltid och småsjunger utan att tänka på det. Johan skrattar alltid åt mig. Jag kan helt plötsligt börja nynna på en låt när vi står i kassan på mataffären osv. Och det låter ju inte fint direkt då jag är på gränsen till tondöv. Det känns ju lite mer som en grej för småtjejer typ, men det är svårt att sluta eftersom det bara kommer!


Kommentarer
Postat av: mormor

Det finns runda kuddar :)Mönster - Du är ju ett mattesnille - vi är så ,hi hi. Jaja, smaken är som baken - godis kan jag förstå, men peppar? Tur att du inte fanns med när man skulle sova på papiljotter, de du! Du, din hårtvätt var inte densamma som min må jag säga - men så har vi lite olika hår också. Spikmattan kanske blir mindre viktig nu när ni spikar "på riktigt" Den tandkrämen måste jag nog testa. Det där med känslor är svårt - om redan egna känslor är svårt så förstår man ju att det är näst intill omöjligt att förstå andras. Därför önskar man att alla skulle vara raka och tydliga, som du och jag. Sjunga är jättenyttigt, det har jag läst en massa om. Jag sjöng också mycket förr, men nu har jag så hes röst....Ha det bra <3 <3 <3

Svar: Bästa kommentaren på länge! ☺️😘❤️
Evelina Nilsson

2016-08-11 @ 18:27:54
Postat av: mormor

Du ser att jag är en trogen läsare :)

Svar: Det visste jag redan! 😉💗
Evelina Nilsson

2016-08-12 @ 11:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0