Pappas iPhone!

Oj vad svårt det var att ta sig upp ur sängen idag.. Jag ska ju ta mig ut på den dagliga promenaden men Johan berättade att det var -8 grader ute innan han åkte till jobbet, så det är extra svårt att slita sig från det varma täcket! Jag tycker om alla årstider men frysa kan ju vara det värsta som finns. Jag tror peak-jackan får åka fram snart. Och långfillingar!

Vi åker ju till Thai på fredag (!!!) så jag har tänkt fixa lite jul i lägenheten i veckan, eftersom vi inte kommer hem förrän den 13/12 sen. Det blir mysigt att fylla på gårdagens julkänslor med ytterligare. 

Jag har äntligen fått över pappa till iPhone-träsket. Han har haft en sån där gammal knapptelefon som var vatten och stöttålig i alldeles för många år. Men han är såå duktig med sin nya! Första dagen på jobbet med iphonen hade han till och med gjort slut på batteri av allt surfande, haha. Nu har han kommit igång med alla emojis också! Det är så roligt att få sms av honom nu. Dessutom driver han med sig själv.. Han ringde till mig och hade problem med sin telefon. Jag lovade att ringa tele2 och lösa problemet. När jag fått svar på problemet skickade jag ett sms och förklarade.. 

"Jag har pratat med dem nu. Man måste synkronisera den mot datorn (du ska inte förstå vad jag precis skrev, haha) så jag kan hjälpa dig med det nästa gång vi ses. ..."
Hans svar blev:
"Ok ska börja synka nu... 😘"

Gu vad jag älskar min finaste papi. Han är verkligen världens bästa på alla sätt. Jag är så otroligt tacksam över att ha en så omtänksam och kärleksfull pappa. Sen är det ju imponerande att lilla farsgubben från Vinnersjö vågar följa med utvecklingen, haha. Jag glömmer aldrig synen när jag var i USA som aupair och så ringde pappa på Skype från datorn till mig. Jag hade aldrig sett honom sitta vid en dator innan, och där satt han som vilken världsvan som helst med hörlurar och mikrofon, haha! Sötaste! 


Kolla in den här grisen då.. Han som alltid ligger på rygg och sover! Lillhjärtat. Gu vad jag kommer sakna honom när vi är i Thai. 17 dagar utan honom!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0