Min Födelsedag!

(Jag glömde visst publicera detta igår kväll när jag skrivit klart men det kommer nu istället) 

Man skulle nog kunna säga att det här är den sämsta födelsedagen i mitt liv, samtidigt som den blev så bra det bara gick utifrån de förutsättningar som är.

Vid lunchtid blev jag äntligen av med morfinpumpen.. Eller äntligen och äntligen. Klart att det var blandade känslor. Jag vill egentligen ta med mig den hem och vara så bra smärtlindrad för alltid, som jag varit med denna. Samtidigt var det superskönt att bli av med slang efter slang för jag längtar verkligen hem till mitt nu. Mot kvällen tog de även bort katetern och droppet. Jag har haft en intravenös medicin i några timmar ikväll så då åkte Harry (droppställningen) fram ett tag igen. Men nu är jag utan den igen. Endast själva infarten och armbandet är det som påminner mig om att jag fortfarande är inlagd. Snart snart får jag nog komma hem igen! 

Idag har jag haft besök av mormor, Sandra, pappa och Maria, Mamma, Tobbe, Fia, brors, musch och Matti, Johanna, Anna-Carolina och Brad. Jag hoppas inte drogade hjärnan inte glömde någon. 

Av mormor fick jag en otroligt fin present. Jag sa för ett tag sedan till mormor att jag ville vet mer om hennes liv. Och igår fick jag en bok/häfte med berättelser om hennes liv och uppväxt. Så otroligt roligt att ha kvar! Tack bästa mormor 💗.


Här är den otroligt fina present som kommer från Josefin i LA. Jag blev superglad hjärtat! 


Såhär låg jag mycket av tiden idag. Paddan och serier kan fördriva mycket tid.. Min har dock börjat krångla så jag fick låna av en vän. Då måste man väl köpa ny padda snart.. Drygt! 


Fina Fia och Tobbe.


Här hade mamma med sig middag och dukade upp så fint så att det skulle bli eh födelsedagsmiddag ändå.. Brors fick vara med han också! Tack mami. Jag älskar dig. 



Senare kom resten av gänget och de var här till 22. Personalen sa att det var ok trots att besökstiden slutar 19. Det slutade dock med att en patient kom och gnällde ganska otrevligt om att vi var för högljudda! Då vill jag tillägga att denna dam har fått låna min ipad flera timmar, jag och mamma bjöd henne på fika när vi hade födelsedagsfika och jag har hjälpt henne till toan idag för att hon var så darrig och inte kunde gå.. Jag har så svårt att se att man liksom har mage att gnälla när jag varit så snäll mot henne hela dagen och när hon visste att jag fyllde 25 år. Men där tänkte vi väl olika helt enkelt.. Men vi hade supermysigt och trevligt tills partypoopern kom. 


Tack alla som gjorde min födelsedag till den bästa möjliga! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0