Smothie!

Jag och Edward började fm med en smothie i flyttkaoset! 


Idag kommer Mio. En lång historia det där.. Men jag kan ju sammanfatta det med att Mio i Valbo har världens sämsta service. Älskar butiken och allt de säljer men att hantera en reklamation kan de då inte. Vi reklamerade våran soffa den 1 november, dvs för 3,5 månad sedan. Hela sittdelen släppte från armstödet och låg på golvet.. Fram och tillbaka har de lovat att fixa det, vänta på reservdel, lovat att höra av sig och ringa upp, komma och göra en provisorisk lösning... Det senaste de lovade var att de skulle komma och fixa soffan så fort reservdelen kom senast förra veckan. Fredag kväll, inget samtal och ingen lagad soffa. Ringer till dom för 100:e gången och de har en en gång "missat" att sköta sitt jobb för reservdelen var på plats. De lovade att komma dagen efter, alltså i lördags och byta delen. När de äntligen kommer så har de fel färg på delen! Det brann av. Ibland är det skönt att ösa ur sig irritation på något så ytligt som en trasig soffa. 

Såå.. Nu 3,5 månad senare kommer de och hämtar våran trasiga och kör ut en ny. Helt sjukt att en reklamation ska behöva ta så lång tid. Hade vi inte legat på och hört av oss hela tiden hade vi förmodligen fått vänta någon månad till. Och hade jag inte krävt en ny soffa hade vi förmodligen fått vänta 3 månader istället på en ny reservdel. Det borde vara dom som försöker rätta till sina misstag, inte jag som tjatar till mig bra service. Under all kritik! 

Men men. Tack och hej gamla soffan. Ny och fin ska få göra mig sällskap istället! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0