En kvinna som heter Evelina

Igår hade vi en otroligt mysig kväll! Eller dag också för den delen.. Jag, musch och mami var på bion om Ove. Vilken otroligt fin, sorglig och tänkvärd film! Jag kände på något sätt igen mig lite.. Jag är inte ens i närheten lika extrem och butter som honom (och jag har aldrig tänkt tanken att ta livet av mig) men på något sätt tyckte han ju att livet var lite orättvist. Han förlorade så mycket i sitt liv och jag tror att det var det som gjorde honom till den han var. Min största skräck är att bli bitter! Det är verkligen det sista jag vill, men jag tycker samtidigt att det är så himla svårt att bara skaka av sig allt hela tiden och fortsätta vara på topp. "Missade första kursen när jag började plugga pga operation så jag låg efter hela utbildningen, men det är väl ingen biggie". "Opererades ytterligare 3 ggr under skoltiden och missade ännu mer, men håll humöret uppe bara".  "Har haft så extremt ont de senaste åren att jag har spytt mer än vad man gör på en hel livstid, inte kunnat sova, inte kunnat träna, inte kunna gjort någonting. Men det gör ju inget". "Kan inte gå på toa varken ettan eller tvåan pga smärtor och varje litet toabesök är som knivhugg i magen. Vissa dagar vägrar kroppen helt så jag kan inte kissa förrän på kvällen och har då en otroligt uppsvälld mage med hela dagens pie, men det finns ju folk som har det värre". "Klarade fastighetsmäklarutbildningen i tid och fick drömjobbet, men sjukdomen satte krokben för mig och jag blev sjukskriven, men det är ju bara som det är". "Jag pluggade på ett år till hemifrån för att få ekonomexamen, gjorde slut med den jag trodde var mannen i mitt liv efter 5 år tillsammans, flyttade och var sjukare än någonsin, men det är bara att fortsätta hålla humöret uppe lite till". "Tog examen sommaren -15 som ekonom och fastighetsmäklare och var övertaggad på att börja jobba, men nej det går inte att jobba pga sjukdomen. Försök njuta av lite ledighet så blir det nog bra sen ska du se". "Du har borrelia också förresten. Man blir jättesjuk av det, och eftersom du inte har något immunförsvar, plus att du har endo, blir det otroligt svårt för dig att bli av med dessa sjukdomar eftersom de tar ut varandra hela tiden. Men vad gör det? Jag kan ju lika gärna ta en sjukdom till när jag ändå är igång. "Du har ju varit student i tre år och sen sjukskriven så du har ju inte tillgång till någon bra lön, men det kan väl vara bra att bli lite ödmjuk till att inte ha ett fett sparkonto?" "Det finns ju väldigt många bra läkare, men vi ger dig de dåliga så att du får kämpa dig fram i sjukvården varje dag, för what dosent' kill you only makes you stronger, right?" "Du tar mer mediciner än en cancerpatient, får inte köra bil, somnar ståendes, är helt avtrubbad, ständigt i en dimma och jag känner inte igen mig själv för fem öre, men det är ju ändå bra att mediciner finns".

Jag kämpar varje dag med att inte låta mig påverkas av allt negativt och dåligt i mitt liv. Jag kämpar vissa dagar för att ens ta mig upp ur sängen. Jag vill vara glad, positiv och ha drömmar och mål. Men det är så fruktansvärt svårt!! Det tar ju sån tid att få hjälp från sjukvården men nu står jag iaf på en kölista för att få komma in på ett program på akademiska i vår. Tills dess finns det inte så mycket att göra. Jag har fått tre saker att tänka på. 1. Försöka tappa ner medicinerna utifrån läkarens ordinationer. 2. Fortsätta röra på mig varje dag för att undvika att kroppen förfaller. 3. Göra saker jag tycker är roligt, för att hålla humöret uppe tills hjälpen kommer. Inte för mycket måsten utan mer vilja. 
Jag försöker att uppfylla deras önskemål.

Nu blev det visst ett långt inlägg om mig själv fast jag tänkte skriva om filmen och våran mysiga dag igår. Men filmen var bra. Jag tog en runda på stan efter bion. Sen åt vi gomiddag (torskgryta med räkor och musslor) jag och älsklingen, satte ihop Edwards nya bur till bilen, åkte och storhandlade, kollade på en film och åt massa god frukt doppad i choklad. Och så hade vi (jag) mobilförbud hela kvällen. Bara mys med varann! 

Igår bestämde vi att vi skulle göra nada idag. Det har varit så mycket över jul så idag skulle vi inte träffa någon och inte göra någonting. Vi får se om vi tröttnar eller om vi klarar det. Hoppas ni alla får en fin dag iaf! 







Kommentarer
Postat av: mormor

<3 <3 <3

2015-12-29 @ 19:52:15
Postat av: Mirris

Vilken krigare du är Evelina ❤️ Tänker på dig!

Svar: Tack fina du! ❤️ Hoppas allt är bra med dig och din familj 😘 God fortsättning på det nya året! ✨
Evelina Nilsson

2016-01-02 @ 08:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0