Less!

Nu har jag än en gång bråkat med vården.. Det är lite mitt fel men de kan väl ändå försöka hjälpa till så gott det går? Jag råkade åka hemifrån utan en av mina 9 mediciner.. Det är några att hålla koll på och trots att medicinerna är det första jag ser till att packa ner så blev det en miss. Så jag ringde för att kolla om de skulle kunna skriva ut ett nytt recept för några dagar så att jag skulle klara mig tills jag kom hem igen. Jag har pratat med sköterskan 4 ggr idag men tillslut fick jag svar att läkaren inte hade tid.. Jag förklarade att jag då blir tvungen att åka till akuten för att jag inte klarar mig utan den medicinen. "Då kan du ju lika gärna åka hem och hämta medicinen istället," fick jag till svar. Det står i min journal att jag varit inskriven i 10 dagar och ändå kan man inte vara mer tillmötesgående än så.. Jag hatar att vara så utelämnad och bli tvungen att lämna mitt liv i någon annans händer, i det här fallet sjukvårdens. Så eftersom de ska vara så efterblivna och ohjälpsamma är jag nu på väg hem för att jag behöver mina mediciner, trots att jag annars hade kunnat varit kvar och haft "semester" några dagar till. Idioter!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0