Kantareller!

Idag har vi plockat svamp.. Vi försökte hitta själv men efter någon timme gav vi upp och ringde farfar. Han kom och visade var vi skulle leta och vips så hade vi fyllt en ica-påse! De gamla kan så mycket. Vi har hittat 3 små äckliga fästingar som krupit runt utan att satt sig i bilen på vägen från Vinnersjö till Hedesunda. Jag ryser bara jag ser dom. Tänk så mycket de har förstört av mitt liv! Ush!

Det blev ett kvällsdopp innan vi åkte hem mot stan igen.. Svinkallt men uppfriskande. Mitt svettproblem har spårat iväg ytterligare. Inte så fräsch info men det rann svett om hela mig idag medan de andra var helt torra och osvettiga. Jag tror att sprutan är endast ett vidrigt minne efter att min läkare kommit tillbaka. Aldrig att jag fortsätter med skiten! 

Hoppas ni får en härlig lördagkväll! Vi har inte ätit sedan 12-tiden så vi är döhungriga. Vi får se vad det blir för gott.




Kommentarer
Postat av: mormor

Men du kan ju fiska! Såg du vad gös kostade på Sandsnäs - 210 kr för en portion!!!!
Att vi hade råd i gårkväll :)

Svar: Oj!! Ja men det var ju en riktig finmiddag igår.. Ni bjöd på tillbehör och jag bjöd på firre 😄😘
Evelina Nilsson

2015-08-08 @ 23:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0