Strulmaja!

Alltså jag blir så himla trött på mig själv.. Jag var otroligt slarvig av mig förr när det gäller att lägga ifrån mig saker och tappa bort saker. Jag har tappat bort bankkort, hemnycklar, plånbok, väska, you namn it.. Jag har åkt hemifrån x antal gånger för att bankkortet ligger på fel ställe och det har ställt till ganska mycket. Men sen har jag tagit tag i det och matat in i huvudet att jag måste göra på ett särskilt vis och efter det har jag koll på allt! Det kan låta sjukt men det har funkat för mig när det gäller alla viktiga saker som inte får försvinna. Jag får tex bara lägga nyckeln på tre ställen när jag inte använder den; i vänstra fickan på jackan, i ett särskilt fack i väskan eller i en låda här hemma. Bankkortet får jag bara ha i plånboken och när jag tar ur det därifrån måste jag hålla i det i handen från att jag har använt det till att jag lägger tillbaka det igen i plånkan. Bankdosan ligger alltid i samma låda och så fort jag betalat räkningarna åker den raka vägen tillbaka igen för att inte riskera att försvinna på vägen. Var sak på sin plats!

Nu förstår ni kanske hur uppstyrt mitt liv är, haha. Jag är verkligen en kontrollmänniska ut i fingerspetsarna och jag hatar att inte ha ordning och koll på var grejerna är. Och detta leder till mitt problem just nu: min HEMNYCKEL är spårlöst borta.. Den har varit det i 3 dagar och den finns inte någonstans. Eftersom jag har såna rutiner med nyckeln gör det att om den inte ligger på något av de 3 ställena den alltid brukar ligga på är den verkligen BORTA!!  Jag får väl skylla på att jag tagit mycket tabletter senaste veckan och inte riktigt är med i matchen, men alltså kom igen! 

Jag vill verkligen inte ha en hemnyckel på vift så dyker den inte upp inom de närmsta dagarna blir det till att ringa hyresvärden. Skönt att jag har lämnat tillbaka SF-nyckeln, inte har någon VILA-nyckel kvar, att lillebror har min cykelnyckel och att jag inte hade bilnyckeln på just då. Det hade blivit ett mycket större problem än vad det är just nu.. Hoppas den kommer fram!! 

Annars blir det en lugn dag idag igen. Magen gör ont och jag känner fuck it till typ allt. Jag ligger på en 5a-6a i skalan och jag funderar hela tiden på varför jag ska behöva ha det så här. Jag måste typ ha varit hitler i mitt förra liv.. Idag orkar jag inte ens tänka på att det finns andra som har det mycket värre än mig. Det blir till att försvinna in i min låtsatsvärld med favoriten Damon i Vampire Diaries. 



Hoppas ni får en fin helg iaf! Härligt att solen skiner lite idag.



Kommentarer
Postat av: mormor

Men jag är inte trött på dig heller. Jag är också så att jag vill ha var sak på rätt plats, men hur ofta funkar det :) Kram <3

2014-10-19 @ 07:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0