Kvällstankar!

För två dagar sedan satt vi ute på balkongen vid den här tiden och spelade kort och hade det trevligt. Nu känns det som höst ute (eller som det i vanliga fall brukar vara i maj), riktigt kallt! Dessutom har jag åkt på feber, så jag känner mig lite extra frossig av att bara gå utanför dörren.


Idag har det inte hänt särskilt mycket. Lång sovmorgon, storhandlat, plugg, liten dollarsväng med Josefin och mami, ännu mer plugg och kakbak. 

Smärtan i magen har släppt nu och jag har inte tagit tabletter sedan i lördags. Det som dock händer efter att ha haft ont ett tag är att jag blir så otroligt trött. Därför brukar jag ligga som en säl hemma och bara vara slö någon dag när det äntligen gått över. Idag kändes som en sån dag. 

Jag känner att jag börjar komma in i det nu; livet med min bråkiga mage. Acceptera kanske det kallas. Jag har på något vis hittat ett bra flow. Släppa lite på alla måsten och istället försöka göra så mycket roliga saker som jag orkar när jag har ont för att inte bli less, låta mig vila när jag inte orkar mer, inse att det blir vad man gör det till på något vis. Det känns kanske extra bra nu för att operationen är gjord och för att jag förhoppningsvis ska få må bra länge framöver. Och för att medecinerna jag äter verkar hålla tillbaka mycket spridning. Det blir nog bra tillslut ändå! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0