Kvällsrundan!

Jag börjar komma igång. Jag har fortfarande skyhög puls, svettas som en gris, får feber så fort jag hållit igång lite för mycket och orken tar slut 10 ggr snabbare än vad den brukar. Som om inte magen räcker ska det såklart strula efter operationen också (om det nu är det som är felet).. Och ögoninflammationen blir bara värre och värre trots antibiotika så idag var jag tillbaka till en läkare för att få nya ögondroppar. Läkaren som för övrigt inte ens kunde svenska och som bokstavligt talat gapskrattade åt mig när jag frågade om de fått mina provsvar från i fredags. Varken jag eller syrran som var med mig förstod det roliga i det men han skrattade i någon minut och pratade om något på knackig svenska som vi inte förstod innan jag tackade för mig och gick. Lill muschen var så arg när vi gick därifrån så jag nästan fick hålla tillbaka henne för att hon inte skulle gå tillbaka och skälla ut honom. En läkare som skrattar åt en patient är ju visserligen katastrof men jag har lärt mig att det är onödigt att lägga mer energi än vad man behöver på de idioterna. 

Idag kände jag mig lite nere över att vara sjuk och över allt strul och då insåg jag att jag inte känt så på ett tag. Det verkar ha hjälp vad gäller humöret att försöka göra roliga saker så länge orken räcker.. Har inte deppat lika mycket över jobbet som jag brukar. Jag försöker att tänka att allt är "värdsliga saker" så länge man inte är frisk och mår bra. Så först fokus på det, sen får resten lösa sig eftersom. Hatar fortfarande att behöva lägga mitt liv i Sveriges dåliga sjukvård men vad annars ska man göra? 

En kvällis fick mina nedåtgående tankar på lite bättre bana. Dessutom kommer hjärtat hem snart och han har en förmåga att få mig att må bättre. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0