Bästa farmor och farfar!

Idag har vi varit hos farmor och farfar hela dagen jag och lillasyster.. Vi har gjort sylt på svarta- och röda vinbär, krusbär och hallon. Det blev den godaste sylten jag någonsin smakat! Nu har vi sylt så det räcker till nästa år.

Dessutom fick jag med mig ägg (som var värpta idag, det kallar jag färskt), farmors krusbärskräm som hon vet att jag älskar, en stor fin blombukett, en ny gjutjärnsstekpanna och en hemstickad superfin kofta. De två sista var födelsedagspresenter eftersom jag fyller år imorgon. 

Det känns verkligen som att komma tillbaka till "förr i tiden" när man är där. Till lunch åt vi nyupptagna potatisar, älg som farfar skjutit, saft som farmor gjort själv och krusbärskräm till efterrätt som självklart också är hemmagjort. Dom skulle kunna klara sig på sin gård hur länge som helst med allt ätbart dom har utanför dörren. Häftigt! 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0