Vit jul!

Ni kan väl knappast hinna tröttna på bilder på granen eftersom det bara är några veckor per år som man får njuta av den? Vi är klar med allt som ska fixas. Amanda och Mattias är på väg hit för uppesittarkväll med oss. Vi ska äta middag och massa glögg och pepparkakor. 


Ville bara in och önska en sak till alla som läser min blogg. Snälla, jag ber er att under en dag på året lämna alkoholen utanför. Julen är barnens högtid och det ska få vara dom som är i fokus! Jag har alltid tyckt att julafton och alkohol inte hör ihop och jag har tjatat mig till nyktra pojkvänner sedan jag var 16 år och hade min första. Många tycker inte att det är något konstigt att ta ett glas på kvällen och förstår inte varför man inte ska kunna göra det? Jag vill dock ha en vit jul, framförallt till alla barn! Alla de andra 364 dagarna får ni dricka hur mycket ni vill för min del. Jag själv är inget nykterist-super-exempel men en dag på året kan ni väl offra..? Läste någon artikel som någon skrivit där de tog en liknelse av att gå ut på krogen nykter.. Alla som gjort det vet förmodligen vilken pina det är? Det är så det är för alla barn bland vuxna som dricker. Vit jul for the win! ❤️

God jul på er allihopa! Hoppas ni får en underbar julafton!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0