Jag ska göra mitt bästa!

Välkommen mitt nya liv. Avgiftningen från socker och onyttigheter har börjat. Ett steg i att bli bra och få upp mitt immunförsvar igen (som uppenbarligen ligger på noll) är nog bland annat att ta hand om kroppen lite bättre än vad jag gör. Ha. Hur många gånger har inte hon försökt bli nyttig tänker ni? Lätt att säga dag 1, men det har gått bra so far. Inget gottis, inga mackor, inget skräp. Jag har väldigt bra ämnesomsättning och kan stoppa i mig det mesta utan att gå upp i vikt (förutom mina 10 kg plus pga mina mediciner) och det har gjort att jag inte lagt särskilt mycket energi på vad jag äter, utan ätit det jag är sugen på. Men även om det inte syns alltför mycket på utsidan så verkar insidan ta stryk. Jag har alltid tänkt att så länge man inte börjar lägga på sig kan man äta skitmat men riktigt så är det ju inte.. Vi får se hur länge jag står ut. Men man ska ju trots allt ha samma kropp hela livet och det här tänker jag inte stå ut med forever. Magen kan jag ju inte påverka och den drar ju ner kroppen ändå så jag måste troligtvis sköta mig extra bra för att hålla mig frisk från allt annat. To be continued.




Kommentarer
Postat av: mormor

Bra att du tänker till, men var inte FÖR sträng mot dig <3 Kram

2014-08-27 @ 13:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0