Spara eller slösa?

Jag fick hem kontoutdrag från banken idag. Normalt brukar jag bara slänga dom men idag kände jag för att kika igenom min ekonomi lite för att se vad jag egentligen lägger pengar på.. Och det var ju faktiskt ganska intressant! Det var de tre senaste månaderna juni-augusti och jag tog inte med några räkningar eller allt till greklandsresan utan ville bara se de punkter som man ev. kan påverka. Jag delade in de "mest återkommande" utgifterna i fyra kategorier och allt annat lät jag vara. Och visst är det klart att man kan påverka de siffrorna!! För jag är ju liksom inte den enda som betalar i hemmet så det här är ju drygt hälften av vad vi gjort av med (förutom klädpunkten då för där är det bara jag som handlar till oss alla 3). Övrigt-kategorin var den värsta punkten tyckte jag för det är nämligen bara hyrfilmer, spotify, godis, aktiviteter och lite annat smått och gott som man egentligen bara slängt iväg pengar på och inte har något kvar av.

Det blir till att tänka till en gång extra innan man drar kortet nästa gång. Nu ska jag bli ekonomiskt smart och ordningsam (läs fattig student)..

Nu ska jag fortsätta äta majskolvar och kika på Brynäsmatchen. Plugget får vila tills imorgon efter en intensiv dag!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Är det dina studier som ger effekt så snabbt! Snart kan du kanske bli min ekonomiska rådgivare!

2012-09-25 @ 22:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0