Mormor

Någon som jag verkligen ser upp till - från djupast in i mitt hjärta - är min underbara fina mormor! Jag var in på hennes blogg nu (jag vet, det är otroligt coolt att hon har blogg; mormortycker.blogg.se) och jag blir så glad av att läsa den. Man riktigt känner när man läser vilken genomgod och underbar människa hon är. Dessutom så tycker jag att det är så fint med kärlek och speciellt den kärleken som finns mellan mormor och morfar. Den är äkta och dom är så himla gulliga mot varandra så man blir alldeles rörd när man ser dom tillsammans.. Och fast jag är ett skilsmässobarn på "senare år" och haft svårt sedan dess att tro på kärlek som verkligen håller, börjar jag sakta komma tillbaka till tron på att den där äkta, lyckliga, livslånga "film"-kärleken mellan två människor faktiskt inte är helt omöjlig. Mycket av det är tack vare mormor och morfar. Synen på förhållande, giftermål och att bilda familj har visserligen ändrats lite sedan de var unga men bara att den sortens kärlek fortfarande existerar är ju alldeles underbart och ger mig en glimt av hopp :) Tack finaste mormor för att du är den du är. Och bästa morfar också såklart. Jag älskar er - stjärnstopp!


Kommentarer
Postat av: mormor

Man får inte ljuga - överdriva lite går väl an. :)Det där med att hålla ihop har nog lite med tidsandan att göra. Förr i tiden när något gick sönder så reparerade man, nu om något går sönder så slänger man. Och du vet vad jag behåller mina saker, möblerar knappt om. Kram skrutthönapöna. Vi ses snart hoppas jag.

2012-07-18 @ 13:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0