Just saying..

Omg jag längtar verkligen efter en ledig dag nu!! Jag jobbar 10 dagar i sträck och sen har jag en ledig dag på lördag, sen fortsätter jag mitt jobb-koma. Imorse slutade jag klockan 9 efter ett dygn på gnistan, åkte hem för att duscha och byta om och sen blev det ett 12-20.15 pass på vila. Imorgon öppnar jag så då blir det tidigt upp igen :) känns nästan bättre att ta med en sovsäck och sova där på lagret, jag åker ju ändå bara hem och vänder haha..

 

Förlåt men jag måste bara få kommentera aftonbladets artikel om "mrs fatsoe" som inte fick åka Lisebergs karusellen för att säkerhetsbältet inte räckte runt henne. Hon gör bort sig själv så mycket som går ut med det i tidningen och är det något som verkligen kan reta upp mig så är det helt normala människor som sätter sig själv i offerposition och skyller sin övervikt/beroende/you-name-it på andra och på samhället. "jag kände mig så kränkt".. Say what?? Det är väl inte Lisebergs fel att hon inte kunde åka.. Visst man kan vara sjuk och vara överviktig på grund av det men alla andra; det är bara du själv som styr ditt liv och bestämmer hur du vill se ut och vad du vill få ut av livet! Jag tycker att alla får se ut och vara som dom vill och jag dömer ingen pga vikt eller utseende men stå för hur du ser ut och inse att det är du själv som valt att se ut som du gör. Det är inte någon annan. Jag tycker det är så hemskt att det finns människors som inte tar hand om sina kroppar... Och där kommer vi till rökning också! Död åt cigaretter. Det är så himla äckligt!!!!! Skabbigt, illaluktande och dödsfarligt. Inte nog med det; det är så otroligt egoistiskt att röka med tanke på att alla andra också får i sig röken. Uuh jag får rysningar av cigaretter. Och slutligen snus. Visst att killar snusar och har gjort det i alla år men TJEJER?!! Finns det något mer okvinnligt? Blä! Alla gör som dom vill men här får ni min åsikt! Just saying.. Nu ska jag traska hemåt i regnet. Trevlig kväll på er!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0