ups and downs

d å l i g t h u m ö r .

Jag har haft en bra dag. Hade klockan på 04.57 imorse. Jobbade på stadium 4 timmar och hjälpte till med inventering. Slutade 10, Fia kom och hämtade upp mig och så åkte vi till Valbo en sväng. Fikade. Sen åkte vi tillbaka in till stan och så gick jag och mötte upp moster Karoline för en fika på tågstationen. Vi satt där ganska länge och pratade.. roligt att hon kommer tillbaka från Gnarp redan imorgon igen. Sen vid 5 kom Sandra och hämtade upp mig på tågstationen och så åkte vi till Valbo igen för att gå en runda köpis och Ikea. Jag kom precis hem och det var då det dåliga humöret utbröt. Från ingenstans kom det.. Och nu sitter jag här som ett åskmoln och vill bara bryta ihop! Undra vad det beror på? Från att ha haft en jättebra dag till att gå till det här?!

Nu finns det några alternativ:

* Lägga mig under täcket och ligga där och deppa tills imorgon bitti då jag kan ta nya tag.
* Ta en promenad för att försöka tänka på annat och dessutom bli av med dålig energi.
* Ringa och bli arg på någon.. Det är ju trots allt lättare för stunden om någon mer är arg och mår dåligt.
* Tröstäta.
* Ta en dusch och skölja bort allt det dåliga, ta på mig en mysig pyjamas och bädda ner mig framför tvn och titta på mysiga program.
* Skriva en bok om mig själv och mina humörsvängar.
* Lyssna på sorglig musik, tänka på ledsna saker och tvinga fram en tår och hoppas på att det var där skon klämde.
* Ge mig en spark i baken och säga till mig själv på skarpen att rycka upp mig. Jag har ingen rätt i världen att må så här. Det är inte det minsta synd om mig.



Kommentarer
Postat av: mormor

Här kommer jag, kram. Analysera först; är du arg eller ledsen? Det är en liten skillnad.Du har anledning att vara både arg och ledsen eftersom dina planer i USA grusades. Mot ilskan kanske en promenad skulle lätta upp, gråt sen några tårar för att få bort en del av det ledsna. sen kan du sova och invänta en ny dag med nya möjligheter.

Det är bra att känna så här ibland - hur skulle man annars uppskatta de bra/vanliga dagarna. Love you.

2011-03-15 @ 21:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0