snorjärs!

Jag har inte sovit många timmar i natt. Jag har blivit galet förkyld och min hals är alldeles uppsvullen och så har jag haft feber i natt. Varför blir det så här? :/ Jag var ju nyss magsjuk? Dåligt immunförsvar kanske..

Vi hade en mysig kväll igår i alla fall. Först var vi här hemma och firade Johannes och åt massor med gott fika. Sen åkte jag, Karoline och sandra till mormor och morfar och blev kvar där till efter 11. Stackars mormor skulle upp tidigt idag så hon är väl alldeles trött. Sen åkte vi i alla fall hem till mamma och dét blev där vi sov också. Karoline ska inte åka hem förren i kväll så vi har en heldag idag dessutom.

btw. Vi kollade på någon dokumentär om kvinnors rättigheter i Saudi Arabien (stavas det så?) igår kväll och fy tusan vad hemskt det var alltså. Dom har verkligen ingenting att säga till om, och dom tvingas bära sån där sjöja och dölja allt förutom ögonen bara för männens skull. Flera av kvinnorna visade bilder från när deras man hade slagit henne så hon såg alldeles förstörd ut, men kvinnorna förklarade att det var för att hon hade gjort något fel och det var så männen visade att det inte skulle få hända igen. Så dom skulle lära sig en läxa. Helt galet!! Kvinnorna fick inte göra någonting utan sin man, inte ens gå till banken eller gå och fika. Och absolut inte kolla några andra män än sin man i ögonen. Det var typ omöjligt för en kvinna att få igenom en skiljsmässa, men om de trots allt fick igenom den så fick mannen barnen så att kvinnan skulle straffas ännu mer.
Åh vad jag är glad att jag är svensk!! Sverige har kommit så himla långt i utvecklingen när det gäller allt!

Jag och Nellie förra veckan :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Neelliii sötnos !

2011-03-17 @ 14:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0