oväder

Uuh! Nu känner jag mig sådär liten och ynklig igen.. Det är snöoväder! Och stömavbrott hela tiden så det blir alldeles kolsvart i hela huset, och det känns som att hela huset ska blåsa bort :( Jag är alldeles ensam här hemma för familjen har dragit härifrån.. OCH dom som känner mig vet att jag kan vara ganska mörkrädd.. PLUS att det åskar; mycket och högt! Haha men jag kan inte annat att skratta åt även det här..

Vet ni? Jag tror att alla borde åka hemifrån och vara för sig själv ett tag när man är klar med skolan och allting. Innan man skaffar barn och börjar utbilda sig och så kan det vara bra att hitta sig själv, känna att man kan klara sig utan massa människor runt omkring sig, få det bevisat både för sig själv och andra att man faktiskt klarar sig själv och kan stå på egna ben. Samtidigt uppskattar man det man har mycket mer, och blir mer tacksam.. Och så inser man att lilla Hedesunda, Gävle, Stockholm, Sverige är såå litet och de problem man har är så yttepyttesmå i världen. Hemma kan man oroa sig för vad folk tycker och tänker om en, vad folk säger om dig osv. Haha just nu bryr jag mig inte ett dugg om det, folk får tycka och tänka och säga precis vad de vill om mig. Jag vet vem jag själv är och de som gillar mig som jag är vet jag att alltid finns där oavsett vad som händer. Det är det som är så otroligt bra, att man kan välja själv vilka man vill vara med och vilka som betyder något för just dig! Varför slösa tid på att umgås med personer som bara drar ur dig massa energi och pratar illa om dig när du vänder ryggen?

Neej världen har blivit ännu större för mig nu, samtidigt som man ser att världen inte alls är så stor egentligen. Jag har i alla fall vuxit så otroligt mycket som människa redan efter en vecka här och jag känner mig starkare och mer självsäker än vad jag gjort på länge. Folk sa innan jag åkte att de inte ville att jag skulle förändras nu under det här året, men om det är till något bättre kan det väl inte skada? :P

Nu är i alla fall elen tillbaka igen.. :) Åh vad jag älskar LJUST!! haha, mörker är endast mysigt om man delar det med någon..

Haha och som vanligt kommer jag inte fram till något speciellt när jag blir lite djupare, men jag har fått skriva av mig och det är ju det som är tanken. Det är ju roligt att jag skriver i samma inlägg att jag känner mig ynklig och självsäkrare än någonsin, haha. Undra vad hon menar egenltligen? :P



nu ska jag smyga mig upp och ta lite mat för jag är vrålhungrig.. :O

 


Kommentarer
Postat av: mormor

smaklig måltid. världen är så stor så stor....

2011-01-27 @ 20:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0