Dag 1 au pair training school

Hello!!

Det känns verkligen inte som att jag är i New York måste jag säga. Jag har liksom fortfarande inte fattat att jag är flera timmar och hundratals mil hemifrån, att jag inte ska komma hem på ett år och att jag verkligen är alldeles ensam!! Vädret är lika sunkigt här som hemma i Sverige så just nu känns NY inte lika glamoröst som man tänkt att det skulle vara. Regn rusk och snöslask.. Dagen har i alla fall varit helt fullspäckad :P frukost mellan 7-8. Lektion 8-12. Lunch 12-13. Lektion 13-18. Middag 18- 19. Workshop 19-20. Sen efter det har jag suttit vid datorn, pratat lite i telefonen och fixat med lite grejer. Vi är i alla fall 100 au pairer som bor på ett jättestort campus. Jag och två tjejer till delar rum, en tjej från Colombia och en tjej från Sverige. Vi har typ ett jättestort sällskapsrum som typ jag och 40 till sitter i nu. Vissa sitter vid datorn, andra vid tvn och endel bara umgås. Det är så otroligt blandade människor här. Jag känner inte att det är en enda människa jag egentligen skulle umgås med hemma, men det gäller att bjuda till nu när man är här och göra det bästa av saken. Vi är typ 15 stycken från Sverige och jag måste ju säga att det är dom jag funkar bäst med. Svenskarna är med svenskarna här, tyskarna med sina, afrikanerna är med varandra och så vidare.. Alla håller sig liksom till "sitt folk". Människor kan verkligen vara olika och jag märker nu att man liksom trivs med det man är van vid :P en skuttande amerikan som klappar händerna och sjunger hulahula sånger mitt i natten har inte jag så himla mycket gemensamt med känner jag. Eller colombiatjejen som jag delar rum med. Hon gick upp halv 5 imorse och började med att bädda sin säng (så noga har jag aldrig bäddat EVER).. Och så vek hon om sin pyjamas 3 ggr innan hon var nöjd. Pyjamasen liksom?! Jag har aldrig ens vikt min pyjamas, och definitivt inte tre gånger om.. Så ja, det är blandat med folk. Olika är ju roligt men tar också ett tag att vänja sig vid :P

Jag skulle visa bilder fran idag tankte jag men internet kranglar sa jag far visa det imorgon istallet..
Nu ska jag ga och sova, och ni ska snart upp.. Hoppas ni sovit gott ;)




Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken intensiv start Gumman!!!

Ja Du, nu är det väl bäst att välja sina ord! Ha, ha!!! Inget om längtan, saknad och tomhet, JAG LOVAR!!!! Kan bara säga att det är tur att Dina syskon finns kvar här hemma... Hi Hi!

Tur att Du är en fighter, det där klarar Du galant!

Spännande med så många nationaliteter, även om jag hör att det är rätt ok att vara svensk just nu...

Jag blev sjuk efter att Du åkt och har i stort sätt sovit sedan i måndags. Feber, sår i munnen och så tung i huvudet och kroppen. Det var meningen att Johannes och jag skulle gått på den där bion, Du vet, men vi fick flytta det tills i morgon och hoppas att jag är på benen då. Thomas är ledig och han och Sandra har varit och gymmat och nu är de med Simon till stan en sväng. I helgen kommer Veronica och på söndag jobbar både jag och Thomas. Sedan har det gått en vecka sedan Du åkte och då har din första helg i nya familjen gått. Det går rätt fort ändå... Lycka till med allt Vännen! Puss och kram och nyp i stjärten! Kramar från Mamsen Lots of love and Blesses!



2011-01-19 @ 16:06:50
Postat av: Anonym

2011-01-19 @ 22:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0