Känner mig redan "hemma"

Jag kom hit vid 1 idag.. Fick knappt ett hejdå från min andra familj, men jag hade inte räknat med det heller faktiskt. Jag och Rachel åkte till mataffären direkt efter att hon hämtat upp mig, och ville veta vad jag brukar äta och så.. Så vi köpte lite allt möjligt. Men en sak är då säker: alla amerikaner har verkligen annorlunda matvanor till skillnad från oss svenskar :P Eller ja, till skillnad från vad jag är van med iaf.
Sen var Rachel och Bruce tvungen att åka iväg ikväll så jag har varit hemma med Max här alldeles ensam! Max är alltså killen jag ska ta hand om det här året, världens sötaste 6,5 åring. Det första han sa när vi sågs igår var "hmm, I soo have a crush on you" och idag har han pussat  på mig hela tiden och säger "love you, you are the best au pair I have ever had!" Sötisen. Och så berättar han för alla att "I´ll marry her some day" och så tittar han lite finurligt på mig, haha.

Först när hans föräldrar åkte iväg så var vi och åkte lite pulka och så kom Max mormor på besök en sväng, gullig tant. Sen när vi kom hem har han hjälpt mig att packa upp och så har vi haft party här i min säng. Popcorn och tom och Jerry film :) Men vid 9 gick vi upp till han och så läste jag någon bok för honom innan han skulle sova.

Här kommer lite bilder:

Det är ar alltså här jag ska bo i ett år från och med nu :)

Och det här är lillkillen jag ska ta hand om; söt MAX.

:)

Haha man ser hans små flirtögon här, visst gör man? ;)

En av dagens alla pussar !

Max och Rachel. Visst är hon vacker?

En suddig bild på trappen som leder ner till källarvåningen där mitt rum finns!

Där kommer man in till min del, till vänster har jag kylskåp, micro och lite sånt om jag känner för att göra lite lättare mål här nere.. Annars kommer jag ju äta där uppe i köket. Till höger alldeles innan dörren längst bort är mitt badrum.

Mitt rum :)

Min säng!

Stor garderob. Haha jag måste köpa lite kläder så jag fyller ut den. Det fick ju liksom inte plats så hemskt mycket i min resväska :P

Ett litet skåp som också är ganska tomt men det blir nog utfyllt med massa grejer under året, hehe.

Packar upp för fullt, men här ser ni mitt fina badrum!

Max rum !

Haha kolla ordningen i garderoben ;) och så är det hans leksaks-garderob till vänster där.


Ja det är allt ni får se för ikväll! Tyvärr är internet rättså segt här så jag ska kolla med dom om det möjigtvis går att fixa på något vis. Det går knappt att skypa, och det kommer ju bli jobbigt att ha så i ett år. De kanske bara är något enkelt att fixa om jag bara säger till :)

Kan ju berätta lite kort om familjen också förresten.. Mamman jobbar som advokat och pappan jobbar också som advokat samtidigt som han äger en stor del av företaget han jobbar för. Han kom hem idag efter en vecka i Kina genom jobbet, så han reser en hel del. Rachel reser också mycket genom jobbet, hon ska ner till Florida söndag-tisdag på något möte. Så de är väldigt upptagna människor igenom jobbet men de gillar att vara ledig och göra roliga saker när de väl är lediga. Max går i skolan hela dagarna så jag kommer vara ledig mellan 9-3 varje dag och så kommer jag jobba mer kvällar istället. Både bra och dåligt egentligen, men jag är så galet glad att jag är här och inte hos den andra famijen så jag ser inga negativa saker här alls än så länge :P 


Nu ska jag sova för jag är SUPERTRÖTT! Hmm ingen aning när jag ska upp imorgon men det visar sig :P
Hoppas alla ni där hemma får en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Per

Skönt att allt har ordnat upp sig. Lycka till med nya familjen. Är du ledig på helgerna eller jobbar du då också?

2011-01-29 @ 08:59:45
Postat av: Cubus Linda

Härligt!!! Det verkar ju bara helt kanoooon!!! Gillar din zebra säng =) Jag är sååå glad för din skull. Bamse Kraam

2011-01-29 @ 09:23:00
Postat av: Joppla

Ååh vad härligt! Det känns som det här året kommer bli grymt! Och Max, give me!! ;) Hörs på skype..



Och btw, rollupen på plats. Bra där! ;)

2011-01-29 @ 09:26:10
Postat av: mormor

Så fint och bra allt verkar! I´m very glad. And that little granmother; var det inte roligt att hon hälsade på, för jag förstår that you miss me - you can have another one this year, beside me. Mamman såg verkligen ung ut, och det lilla charmtrollet hör jag att du redan tagit till ditt hjärta. jag önskar dig verkligen allt gott under detta år, men fastna inte där..........Kramar i massor

2011-01-29 @ 09:26:49
Postat av: Jenna

Åh vilken söt pojke, och vilken snygg mamma! Och du är lika snygg som vanligt :) Önskar dig all lycka. Kram

2011-01-29 @ 10:54:38
URL: http://jennaakerlund.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej min finast Älskling!

Tänk så fort allt kan ändra sig, och tänk vad Du hunnit vara med om på inte fullt 2 veckor...

Jag är så tacksam att allt blev så bra!

Vilken sötnos och charmör till gosse, vad ska alla flickor säga när han blir större om han redan nu kan flörta så där! Ha ha! Och vilken skönhet till mamma! WoW!!!! Och vad bra allt verkar! Och bäst av allt, vilken tur att de är omtänksamma och trevlia! Nu har Du fått känna på så viktigt det är att omge sig med människor som är kärleksfulla! Var rädd om dem och gör Ditt bästa och Du kommer att få det toppen!

Jag förstår att det känns både och att vara ledig dagar och jobba mera kvällar men samtidigt så kan Du ju hitta på mycket kul dagtid också, likaså om Du ska plugga nåt så kanske Du kan göra det då, eller?

Hälsa familjen så gott att jag hoppas att de tar väl hand om min lilla Gullvippa!

Här hemma så knaprar jag just nu på pepparkakstak för fulla muggar!!! Mums! Alla andra är på HV71-Brynäs på Läkerol. Så jag har en lite "egen stund"! Inte illa!

Var nu rädd om Dig och Max och ge honom en björn kram från mig och be honom ge Dig den störstaste och varmaste kram man kan ge, från mig...

Ha det BÄST! Vi hörs Gumman!!!!

Puss Mamma

2011-01-29 @ 17:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0