Det var en gång en blondin som var i USA alldeles ensam

Det är lite svårt attt skriva blogg just nu eftersom mycket av det jag vill skriva inte går.. Kanske borde göra den lösenordsskyddad? nej vad tråkigt..

Jaja.. Jag kämpar på här med USA-livet! Idag har varit en "sådär" dag, jag valde att inte göra någon big deal av någonting idag och se vad som händer. Träffade ju lccn idag och hade möte, och det var det jag inte visste vad jag skulle göra med riktigt. Men vardagen flyter på ett tag till och vi får se hur det blir i slutändan!

Jag har känt mig lite hängig idag plus att mina ben värker helt galet efter allt tränande så jag bestämde mig för att låta kropp och själ bara vila och ligga nerbäddad nästan hela dagen.. Ingen promenad (vilket jag känner att jag skulle behövt egenltligen, nedrans benhinnor!), inget turistande, inget upptäckande, ingen shopping.. Bara ligga på rummet och läsa och prata med folk på datorn och slappa. Skönt! Första sån slappdag sen jag kom hit, det kan faktiskt vara skönt att bara ta det lugnt också. I vanliga fall skulle jag aldrig kunna göra det eftersom jag är väldigt rastlös av mig, men det här tar lite mer energi än vanligt så ja, det var skönt.

Jag har inte berättat om vad som hände med den andra famlijen heller.. det ska jag göra någon dag. Känns som att det är ganska mycket att skriva och det är nog därför jag skjuter på det. Men för att släppa allt seriöst och krångligt och jobbigt så kan jag ju berätta något skoj: Min roliga historia om vita huset..

"Det var en gång en blondin som var ute och letade efter presidentens hus..." Haha första dagarna när jag var här så drog jag ju iväg på upptäcksfärd och promenerade runt i DC för att leta efter vita huset och allt det där.. Jag gick runt i timmar och tittade på kartan och tillslut hittade jag äntligen vita huset! Det som var lite skumt var att det inte var vitt, utan gråaktigt, och så var det ingen fontän framför om man brukar se på alla bilder. Och så var det inga såna där stora pelare som det är på bilder heller.. Vad konstigt tänkte jag, att det inte såg ut som på alla kort man sett?! Jaja, jag fotade i alla fall massor men var ändå ganska besviken på hela den här vita huset grejen. Så himla häftigt var det ju inte? Evelina fortsatte sin promenad och fick sen en stor folkmassa stå och titta på något, och när jag närmade mig dök det upp en mycket välkänd byggnad mellan alla träd och buskar. V I T A  H U S E T! Det RIKTIGA! Åh jag var så glad att jag var själv då och att ingen såg mig och fattade vad jag hade gjort. Hur korkad får man vara liksom? Det klickade ju liksom inte att det inte var vita huset, trots alla skillnader! haha vi får se om jag vågar lägga ut bilderna på mitt vita hus eller om det blir föör pinsamt! Jaja.. det var blondie nr 1.

Blondinhistoria nr 2.
Evelina köpte nya hörlurar till sin ipod och det visade sig att ipoden hade blivit väldigt dålig för ljudet var så lågt fast man hade den på högsta volym. Jag försökte på alla vis att kolla vad som var fel på ipoden och insåg att det inte var något att göra något åt. Den är ju ändå typ nästan 2 år så jag tänkte att det kanske blir dåligt ljud i dom efter ett tag.. När jag var på väg till en apple affär i torsdags för att köpa en ny ipod så hade jag min gamla och lyssnade på musik på. Jag gick och höll i sladden och VIPS så blev ljudet jättehögt! Då visade det sig att det fanns en volymkontroll på hörlurs-sladden och den var nervriden på lågt ljud. HA HA. Det var ju tur att jag såg det innan jag köpte min nya ;) Så korkade jag kände mig.

Nu tror ni säkert jag är mer korkad än vad jag är i verkligheten, men jag var bara tvungen att berätta det för jag tyckte båda var så himla roliga. Och man måste ju bjuda lite på sig själv ;)
Nu ska jag gå och sova och jag känner just nu att inget kommer kunna stoppa mig imorgon. I´m superwomen (Pippi med dom stora fötterna Joppla, haha :P) Det gäller att hålla ångan uppe! What doesn´t kill you will only make you stronger!



Jaa Beth (städerskan) kommer hit imorgon också. Hon är underbar!
Sov gott! OJ vilket långt inlägg det blev. sorry! Mer bilder och mindre text i fortsättningen. Jag själv tycker iaf att det är roligare att se bilder än att läsa. GOD NATT NU!


Kommentarer
Postat av: mormor

Om du visste hur gärna jag läser det du skriver. Ska åka o jobba, men i dag läser jag din blogg före dusch o frukost. Du är den tuffaste, sötaste, bästa blondin jag känner i USA =) I really love you. Många kramar

2011-02-09 @ 06:15:09
Postat av: Mamma

Åhhh Gumman...

Idag önskar jag att jag kunde posta mig själv till Dig...

Jag skulle vilja krama och stötta min finaste lilla Gullvippa!

Du är verkligen en riktig tuffing...

Nog för att jag visste att Du har skinn på näsan och fötterna på jorden, men efter allt jag hör så förstår jag att Du funderar över valet som Du skrev här under...

Men än en gång, kom ihåg att det kommer nog inte finnas nåt som kan bryta ner Dig i framtiden..

Du blir tvungen att lära Dig och besluta Dig för hur Du ska FÖRHÅLLA Dig till olika händelser HELA tiden och det gör att Du kommer att hitta lösningar och vägar Du själv inte trodde fanns... Det är när man går vilse man kan hitta de finaste gläntorna...

Du är min LILLA ÄNGEL med eller utan superdräkt, kom ihåg det!!!!!!!!

Kom också ihåg att Du är ALDRIG ensam även om det kanske känns så! Lita på mina ord Gumman!

Förresten kommer Du ihåg eran Glänta? Det gör jag!!!

JAG ÄLSKAR DIG!!!

Varma kramar Mamma

2011-02-09 @ 07:19:06
Postat av: Cubus Linda

Sänder en bamse kram!!!

2011-02-09 @ 07:31:08
Postat av: Moster Ida

Gläntan minns jag! :) Spännande att följa dej Evve. Du är toppen och modig som kämpar vidare! Följ ditt hjärta och allt kommer att bli bra. Kram från moster

2011-02-09 @ 19:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0