Ännu en turistdag i DC

Nu har Uliana precis åkt hem.. Vi har haft en heldag i DC city idag verkligen. Jag är HELT slut! Vi har promenerat runt och sett alla byggnader (haha det börjar bli tråkigt att titta på vita huset nu :P), vi var till Chinatown och Gerogetown.. Vi har även hunnit med ännu mer shopping, massa tunnebana och massa gottis också! 



Dupount circle, på väg till city



Washington monument



vita huset



Fin park inne i DC



Nyttig cesarsallad, i alla fall ett pluspoäng till oss idag!



Ben & Jerrys i MASSA andra smaker än de man hittar hemma.. Så gott! Haha vi hade tur och köpte precis när det var happy hour så vi fick tre kulor för mycket billigt pris! :P



Inne på Forever21, provar kläder för fullt! (och nörknäpper kort framför spegeln)

Alltså jag är så IN LOVE i den butiken, Forever21! Jag skulle kunna köpa varenda grej de har där inne, så himla snyggt, ALLT! och billigt! Jag hittade en skinnjacka idag för 27 dollar (inte ens 200 svenska kronor). Haha och tro det eller ej men jag har köpt mitt 4 (!) ugglesmycke idag. Jag har fått en liten tjing på ugglor nu! Men den här var verkligen speciell så jag kunde inte låta bli att köpa det.



Här är gårdagens shopping också! Jag ska lugna ner shoppandet nu, måste spara pengar också. Så det här blir sista visa-vad-jag-har-köpt-inlägg på ett tag! 
 
Nu ska jag titta på SuperBowl. Det är ju tydligen någon jättegrej och jag är ju liksom i USA så man följer väl strömmen. Det kommer ta ett tag för mig att lära mig hur amerikans fotboll fungerar trots att A är proffset själv.. Men de är mycket skumt :P Jag har verkligen försökt förstå när han berättar och förklarar, och jag förstår till viss del, men inte allt. 1 av alla grejer jag kanske ska se till att få gjort nu när jag är i USA? Ha en trevlig kväll! Jag är APTRÖTT så det blir tidigt i säng för min del.

Saknar D i t o .
Min bästa bästa vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0