Evelina säger sitt igen..

Åh vilken liten drömmare jag är.. Jag har suttit nu i flera timmar och tittat på hus och resor och bilar och massa annat. Och jag kollar på DYRA grejer. Det är ju härligare att drömma sig bort till det bästa än till något halvbra ;) Hehe däremot kanske jag använder "The secret" lite för bra för jag tror ju liksom att någon gång kommer jag åka till det där lyxhotellet, bo i det där fina huset, åka runt i min nya fräscha Audi TT, förändra världen. Det är ju inte alls säkert liksom, men jag tror att det är bra att ha drömmar!

Jag är jättenöjd med mitt liv och våran lägenhet och bil och hund och ekonomi och allt så jag säger inte på något vis att jag inte har det bra nu. Jag vet att många har det dåligt! Och jag vet att vissa kan reta upp sig när jag skriver så här så det är därför jag ursäktar mig.. "vadå varför gnäller hon? Hon har det väl bra som det är? Var nöjd någon gång". Men jag är ju nöjd!! Samtidigt vill man ju alltid ha det bättre, så är väl alla människor, eller? Jag tror inte att jag är ensam om att drömma.. Och nu är det inte bara massa överflödiga saker jag drömmer om. Igår satt jag hur länge som helst och tittade efter volontärjobb och hjälporganisationer och såna grejer. Synd att det ska vara så himla dyrt..

Ett mål jag har är att jag ska tjäna MASSOR med pengar. Mamma tycker det låter så hemskt när jag säger så för pengar är ju inte allt. Och det vet jag! Men jag har sagt så enda sen jag var liten, att rik ska jag bli! Såklart är det viktigaste att vara lycklig men det är jag ju redan. Och jag vill hjälpa andra att bli lyckliga samtidigt som jag såklart vill bo fint, resa mycket och sånt där.. Jag har så sjukt mycket saker jag vill göra med mitt liv och ändra och grejsa och jag tror att det är en del av att jag känner mig så himla stressad fast jag kanske inte gör så mycket.. Jag tänker på alla mina planer hela dagarna lång så jag blir alldeles slut i huvudet. (haha ja jag lever i nuet också..)

För att kunna göra allt jag vill måste man dels ha en bra utbildning, för enligt mig får man fler människor att lyssna på dig då.. Om jag till exempel skulle tala om för er att vi borde sluta dricka mjölk skulle ni bara: ööh? okej?.. och strunta helt i vad jag hade sagt. Men om jag hade varit läkare hade alla tänkt lite mer på det och kanske börjat undra om det verkligen är bra att dricka mjölk.. Dels för att han/hon vet vad hon pratar om, men också för att de automatiskt har mer -hittar inte rätt ord-.. Eller är det bara jag som är så? Iaf, jag tror att man får mer respekt om man har en bra utbildning så det är mitt första mål. haha nu är det inte bara därför jag tycker om utbildade människor, för jag har alltid varit plugghäst och kommer alltid vara det. Men det finns inget häftigare än utbildade personer! Grr ;)

Nr 2 på min lista är att man måste ha pengar. Pengar ger dig otroligt mycket möjligheter och det tackar jag inte nej till! Så ja, pengar ska jag tjäna.

Nu kommer nr 3 men som ändå är den VIKTIGASTE: Man måste ha ett hjärta! Och det kan jag säga att jag har! Jag tycker faktiskt att jag har bra värderingar, är omtänksam, vill bra saker; en god människa helt enkelt. Utan lite mänsklighet kommer man ingenvart.. Eller jo det gör man väl; Hitler fick sin vilja igenom utan hjärta, men det blir bara fel. Man ska villja andra väl och ha goda avsikter med det man gör. Man måste brinna för det man vill göra, tycka att det är roligt, kunna insperera männsikor, aldrig ge upp och alltid veta att man kan bättre. Men det är också väldigt viktigt att vara ödmjuk. Aldrig någonsin sätta sig över människor och tro att man är bättre, för det tycker inte jag att man är. Alla människor är lika mycket värda (fast det finns undantag).

Jag tror att alla de där tre ihop blir en ganska bra mix och det är det jag tänker köra på. Som jag skrev; hjärtat har jag redan så det är dom andra två jag måste jobba mig till! Men jag kommer minsann klara det och då ska ni få se på dunder och brak (haha det där ska menas positivt)! ;D

Jag måste såklart jobba med mig själv också.. Jag är ganska osäker egenligen och tror att jag kanske inte är så bra alla gånger och att  jag inte kommer klara vissa saker. Förr fanns det inget som kunde stoppa mig tyckte jag men nu har jag inte riktigt sådant självförtroende.. Men NO MORE såna tankar. Jag försöker varje dag att tänka positivt, men ibland får man deppdagar och det måste man ju också få ha. Men idag är en sån där peppa-mig-själv-dag! Haha!

Hmm.. nu blev det ett sånt där långt djupt inlägg igen och jag vet inte om jag kom fram till något den här gången heller. Haha men jag skriver ju faktiskt för min egen skull och nu kände jag för att skriva av mig och det är ju det jag har gjort! Sen är väl det roligt att folk är intresserade av mitt liv, men det är absolut inte för eran skull jag skriver, det är för min egen.


NUUUU ska jag försöka dra Rickard från tv-spelet så vi får någon mat i magen. Nu är det i alla fall HELG!!

Avslutar med en sak jag hörde från Joppla, vet inte var hon fick det ifrån:

Don´t dream your life, live your dream!

Är det inte bra?

TREVLIG KVÄLL!






Och ett litet PS. Har ni inte sett den här filmen så GÖR DET!   
Helt underbar tänka-till film. Love it!   





















Kommentarer
Postat av: Jenna

Du är bra Evelina och du har så rätt, så rätt =) Puss på dig

2010-02-19 @ 18:46:49
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Josefin

Bra skrivet, jag tror på dig jag sis! Vill man så kan man! :)



Meen, jag föredrar Josefin istället för Joppla!! :)

2010-02-21 @ 17:55:52
URL: http://josefin12.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0