Mogen? Vad är det?

Jag har städat hela lägenheten idag från grunden.. Den stora julstädningen! :P Skrubbat och putsat och rensat och fixat. Så nu glänser varenda liten kvadratmeter här hemma. Och så håller vi på och tvättar. SJUKT med tvätt den här gången också. Jag fattar inte hur det kan bli så mycket tvätt på 2 personer på typ 3 veckor?! Jaja vi tog en 4timmars tid så vi är snart klar med allt.. Sista maskinerna nu! Skönt att det är 3 stycken maskiner. Man får undan så himla mycket! Haha men vi börjar alltid småtjafsa där nere. Det finns nämligen en ful och en fin tvättkorg och båda vill ju såklart ha den fina. Och det här med turas om är inte våran grej. Nej den som tar den får den! Så det gäller att vara först in genom dörren annars är man körd, om man då inte kan knuffa bort den andra eller vara så envis så att man tillslut måste ge sig och byta, då det tar för lång tid om man ska stå och dra i den fina korgen båda två. Sist var det jag som fick den.. Och då måste jag såklart retas med Rickard och säga att hans tvättkorg är så mycket fulare än min och le hela tiden och vara supernöjd. Det är då det är som roligast! Mogen 1 och mogen 2, det är vi det! ;D

Dagens minus är att jag har känt mig hängig och ont i huvudet. Och så har jag gått och nyst och kliat och svällt upp i ögon och hals så det har nästan kännts som att jag är allergisk mot något här. Vet inte vad det skulle vara? Jag mår i alla fall bättre nu, även om jag fortafarnde känner mig lite hängig sådär. Men det har nog gått över tills imorn! Jag får lägga mig tidigt så det inte bryter ut om det nu skulle vara något.

Imorn är det äntligen dags för Rickards operation. Han ska operera ögonen så han slipper linserna. Gud så han har längtat! Men nu sitter han här och är lite nervös, hehe. Jag har räknat ner till honom hela dagen och nu är det bara 14 timmar tills det är dags! Men det kommer gå alledeles utmärkt tror jag! Håll tummarna för honom :)

Btw så saknar jag min familj. Ush vad jag tyckte det var jobbigt att åka ifrån pappsen igår. Jag är nog världens mest familjekära person! hehe.. Nej men det är liksom tråkigt att bli stor. Man kan ju inte vara hos mammsen och pappsen hela dagarna. Man har ju sitt egna nu. Men ibland skulle jag bara vilja vara 5 år ett tag och bo där hemma i Vinnersjö med hela familjen samlad och bara ha leka i tankarna! :P Det vore något det!

Nej nu är det dags att gå ner igen och som jag skrev; det gäller att vara först på den fina!! Bråttom bråttom!



Kommentarer
Postat av: Jenna

Hör av dig när du har lust att ses! ;) Snart jullov från skolan :) PUSS

2009-12-14 @ 22:29:40
URL: http://jennaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0