Hemsk dag.. redan.

Vad är det för likhet mellan en läkare och ödmjukhet? INGEN.. Hatar Jan Ingermansson.
När jag kom till sjukhuset idag var jag  h u r  nervös som helst. De skulle ju bedöva urinröret (spruta) och gå in med en kamera i blåsan för att se vad det är som är fel. Sen skulle de fylla hela blåsan med vatten och sen skulle ja kissa ut de. Sen skulle de in med en kamera igen och en massa.. Eftersom jag aldrig blir av med urinvägsinfektionen.

Och så när jag kommer dit möts jag av den där vidriga Jan. (Har aldrig träffat honom förr)
Han var så fruktansvärt otrevlig!! Han sa saker som att jag inte hade så allvarliga problem, att jag inte är ensam om det "Det är så många tjejor som har problem med urinvägsinfektion, så det är ingen stor grej" ungefär. Jag förklarade att jag hade blivit kallad till den där undersökningen, att det var en kvinna som hade ringt till mig. Då sa han "Ja men då måste ni ha missförstått, för så står det inte i mina papper". Jag sa att jag hade ätit pencelin flera gånger under året och att jag ändå inte blivit bra. "Nej du har bara ätit pencelin en gång, så står det i mina papper". Som om han skulle veta bättre liksom? Jag sa även att jag hade varit på undersökning flera gånger under året. "Nej det har du inte. Sist du var här var i februari". Så fruktansvärt nonchalant var han.. Och han trodde att han visste bättre än mig liksom. Bara för att dom är så slapp på sjukhuset och inte skriver in allt i datorn kan han inte komma och säga till mig vad jag har och inte har gjort. Mamma blev jättearg på honom. Jag blev ledsen när han bara sket i mig. Började storböla och sprang ut därifrån.. aldrig i hela mitt liv att jag fläker ut pullan till det där mongot!! 

Jag hatar Gävle Sjukhus!! Att bli så nonchalerad som jag blivit hoppas jag att ingen annan blivit. Men jag blir då inte förvånad.. Idag har jag bestämt att jag ska bli läkare. Så högt uppsatt det går och bli. Bara för att jag ska kunna sparka den där förbannade Jan (ÄckelStördViderMongo) Ingermansson.

Jag som har laddat för den där undersökningen och så blev det inget.. Men jag ska få en ny tid. En sköterska såg mig när jag gick ut och böla, och ringde till mamma för att se så att allt var som det skulle. Sköterskan lovade mig en ny tid med ny läkare.. Och så bad hon om ursäkt.

När vi var klar på sjukhuset. Ca 1 1/2 timme efter min bokade tid tyckte jag och mamma att vi förtjänade lunchbuffe på American Take Away. Så blev det..

Oj vad långt det blev.. Skönt att skriva av sig lite iaf. Nu ska jag tröstäta godis och umgås med syrran.
Hej!

Kommentarer
Postat av: Agnes

Fyfan. Vad vidrigt. Gävle sjukhus är faktiskt helt sepe.. som med mamma, dom bara sket i hennes onda rygg i ett år, sen visade det sig att hon hade cancer. USCH. Borde skriva en insändare eller nåt!!

2008-09-09 @ 14:24:35
URL: http://agneslangerth.blogg.se/
Postat av: frida

usch vad hämskt ;/

2008-09-09 @ 15:40:25
URL: http://fridoo.blogg.se/
Postat av: Filip:)

hm...kanske skulle åka å fimpa gubbjäveln.....!

2008-09-09 @ 16:03:19
Postat av: ..

usch! tycker ABSOLUT att du ska skriva en insändare!! gör det, behövs. och hoppas att nästa läkare är bättre.

2008-09-10 @ 00:59:13
Postat av: Rebecca

Fy va hemskt, vilken vidrig människa! Typ som den där Määgi på hedesunda vårdcentral. Han är också helt vidrig!

2008-09-11 @ 13:51:52
URL: http://rebeccasecrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0