Pepparkaksbak :)

Inatt drömde jag världens bästa dröm..
Jag bestämde mig bara för att jag skulle vinna 1 miljon kronor på trisslott.. Så gick jag och köpte en och VANN. En miljon kronor! Det första jag gjorde var att betala 50 000 kronor till mamma och Thomas, eftersom de krashade en lånad släpkärra och våran bil förra veckan. Och eftersom den var lånad gick släpkärran inte på försäkring. Kan ni tänka er, en släpkärra för 50 000 kr? Iaf. Jag sa liksom inte till någon att jag hade vunnit pengarna. Och så gav jag bara alla en massa saker, men jag sa inte att det var från mig. Sen köpte jag en Thailandsresa till pappa och Maria i tre veckor..  Syskonen fick pengar med. Och mormor och morfar. Och sen åkte jag och köpte allt vi behövde till lägenheten så när Rickard kom hem efter jobbet var allt bara där, helt klart liksom. Och alla blev såå himla glada.. Det var helt underbart att se :)

Jag gav bort nästan alla pengar. Eller jag själv köpte en bil och en resa, och så sparde jag lite. Hmm. Undrar hur man skulle ha gjort i verkligheten om man vann 1 miljon? Jag tror knappast man skulle ha gett bort allt som i drömmen.. Men jag önskar att jag hade gjort det på riktigt..

Pengar är faktiskt inte allt, man kan inte köpa sig lycka. Men de kan hjälpa en på traven lite... 

Jaja tillbaka till verkligheten. Jag håller på att städar ur garderoben hos mamma nu och rensar alla mina kläder och så. Ska ju flytta in allt det till Rickard så småningom så jag tyckte det var på tiden nu.
Sen när Amanda kommer hem ska hon, jag, Mamma och Simon baka pepparkakor. GU så gott!! Jag älskar degen.


Kommentarer
Postat av: Agnes

Fan va smarrigt med deg.. Men vilken garderob bestämde du dig för då? :)

2008-11-24 @ 17:26:22
URL: http://agneslangerth.blogg.se/
Postat av: aline

degen är så jäkla god, tycker inte att pepparkakorna är lika goda :P

2008-11-24 @ 20:48:34
URL: http://tjofsann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0