Rusten rum för rum: BADRUM!

Badrummet var så äckligt innan så att jag knappt vill lägga ut bilder på det.. Jag ville inte ens gå in i det här rummet i början. När vi städade ur/rev badrummet sanerade jag mig själv i timmar efter. Så. Himla. Äckligt.


Kan ni tänka er att de tidigare ägarna bott så här i 10 år? Tragiskt.  

FÖRE!

Jag tror jag skruvade ut 60 skruvar i badrummet.. De hade liksom skruvat upp allt man kan tänka sig. Sjukt! I ett badrum liksom.. Det var en lättnad att få ut allting och riva bort all äcklig våtrumstapet. Och konstigt nog var allt ok under trots alla hål/avsaknaden av tapet på vissa ställen.. 

Rivningen och golvet! 

Förarbete inför mattläggningen..

Mattläggningen fick vi hjälp med av Johans vän Viktor. Vi fick lite skäll först vid valet av matta haha (tydligen är den svår att få till så att det blir bra på liten yta) men det blev perfekt och vi är supernöjda! Tack bästa för hjälpen! 

Och sen kom det mest spännande... Försöka få in badkaret. Vi fick in det tillslut men det var passning på centimetern! 


Det är ju ett väldigt litet badrum där mycket måste få plats på den lilla ytan eftersom det är enda badrummet i huset.. Jag måste ju ha badkar (att lägga sig i ett varmt bad är ibland det enda som hjälper mot mina fruktansvärda magsmärtor/min sjukdom) så det var bara att lösa det därefter helt enkelt. Men vi fick till det bra tycker jag trots att det är ett minibadrum. 

Svårt att fota så litet så att det blir bra, men man ser ju hur det ser ut iaf.. Vi har ju inte kopplat in golvvärmen ännu så elementet är provisoriskt. Så fort rörmokaren har tid så ska vi få igång det i hela huset! Härligt!

Men här kommer EFTER!

Det blev helt enkelt så bra det kunde bli med tanke på storleken och allt vi ville/behövde få plats med. Och det blev ju enorm skillnad mot för innan.. 


Sidebyside:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0