Sjukhusvisit!

Min eftermiddag spenderades på sjukan. Litet återbesök efter inläggningen skulle man väl kunna säga. Bästa boyfriend följde med också. Love you! 


Det ändras en del i medicineringen nu.. Efter inläggning med smärtpump brukar man liksom dra nytta av att kroppen har fått vila lite ifrån smärtan och det gör att man kan passa på att försöka dra ner på lite mediciner. Kroppen vänjer sig med stark smärtlindring efter ett tag och detta gör att man hela tiden måste öka på dosen för att den ska göra nytta. Jag har varit uppe på en väldigt hög dos och det känns verkligen inte bra att bara öka öka öka hela tiden. Skönt att kunna "nollställa" lite och "börja om" sen på en (förhoppningsvis) lägre nivå. Eller det är planen iaf.. Vi får väl se hur det går. Men tanken är att jag istället för att "göra det jag vill" och ta medicin därefter nu istället ska utgå ifrån smärtnivån och göra det kroppen klarar utifrån den. Har jag jätteont en dag är det sängen som gäller liksom istället för att ta lite extra medicin och kunna vara igång lite.. Är man inställd på det innan, och när man vet att det är under en viss period, så får det gå. Det är ju framförallt jag som ligger på om att medicinnivån känns alldeles för hög så det känns skönt att rensa kroppen på gifter (medicinerna), även om det så skulle bli för en kortare period. 

Ikväll har vi kikat hockeymatch.. Det blev förlängning och sen förlust. Vilket skit. Men det blev ett viktigt poäng iaf! Och oavsett resultat är det alltid lika roligt att se brors på isen, även om det såklart är extra roligt att titta när han rasslar in mål efter mål och när det blir vinst! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0