M&M!

Jag är så tacksam över att Linus ville ta sig an försäljningen av vårt hus. Bästa! Det känns bra och jag är helt övertygad att han kommer göra det bästa möjliga av denna affär så vi känner oss helt lugna. Han hade även med sig en liten praktikant (hans son Edward, haha) så det var trevligt med ett litet besök. 


När vi satt och pratade vid köksbordet såg jag en välkänd vit bil glida förbi på vägen utanför, men jag visste såklart inte säkert vem det var.. Tänkte inte så mycket mer på det, men när den en timme senare glider förbi igen var jag ganska säker på vem det var, haha. Kort efter att Linus och Edward hade åkt knackade det på dörren och in kommer M&M. "Vi visste inte att ni hade besök men vi ville inte komma in och störa så vi åkte till Böna café och köpte med oss lite fika! Hade han varit kvar även tredje gången vi kom så hade vi ätit upp fikat i bilen, gett upp och åkt hem igen!" Haha så kul! Men tredje gången gillt var huset tomt och de fick komma in.

Vi fikade när de kom. De hade dessutom jobbarkläder på sig och tänkte komma och hjälpa oss här hemma. Så fina! Jag och Musch har målat uterummet en andra gång och Johan och Mattis satte in sovrumsdörren och listade lite och sånt.. De blev kvar på middag också. Vi hade typ ingenting hemma så vi fick styra ihop en middag av det vi hade, så det blev... Pannkakor. Verkligen en fancy lördagsmiddaf, haha. Vi försökte iaf festa till det och gjorde en pannkakstårta. Tur att vi är "enkla" allihopa och inte kräver så hemskt mycket. Vilka vuxna människor försöker duka fint, dricker mjölk i vinglas och äter pannkakstårta en lördagskväll liksom?! Jaja. För oss funkar det alldeles utmärkt! 

Vi har kollat på Mello och sen satte vi igång en film (gamla godingen Catch me if you can). Som alltid när vi ses så är det bara jag och Matti vakna nu. Musch och Johan somnade för längesedan.. 

Tack M&M för hjälpen idag. Och tack för en mysig kväll och sånt. Och tack Linus också.

Vad gör vi imorgon? "Stressar" vidare med huset. Men listan minskar hela tiden vilket är superskönt. Nu är det bara kanske 10 punkter kvar (men det dyker ju upp nya småsaker hela tiden tyvärr, haha). Målet är att bli klara under nästa helg och sen fota i början på veckan där på. Wish us good luck! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0