Freeday!

Äntligen helg! Härligt med fredagskänslan som infinner sig. Jag har mått bättre två dagar nu vilket har varit superskönt, men idag har jag lite mer ont igen och känner mig alldeles febrig (jag får typ alltid feber när jag får extra ont). Dessa ständiga berg och djupa dalar. Man är ju evigt tacksam när ett smärtskov börjar släppa lite, men sen hinner man liksom aldrig riktigt njuta av det goda livet förrän det vänder nedåt igen. Men man får vara glad för varje piggare stund man får och lära sig att njuta så länge det varar! 

Något jag också lärt mig att njuta av (som var en självklarhet förut) är fin hy.. De senaste åren, när jag varit sjukare än tidigare, så har min hy varit helt fucked up av alla olika mediciner, behandlingar osv. och jag har i vissa perioder haft akne from hell. Så nu för tiden är det en lyx att inte behöva täcka hela ansiktet med tio lager foundation (ok överdrift är lite av min specialitét, men ni fattar) så fort man kliver upp ur sängen. Allt som denna vidriga sjukdom har fört med sig... Men man värderar om och lär sig att se det stora i det lilla, haha! Så todays happyface: jag kan vara osminkad (måla i ögonbrynen ingår i 'osminkad') utan att gömma mig för varje människa (eller spegel) som jag får syn på! Slät hy kommer jag väl aldrig mer att få tyvärr med tanke på alla ärr, men så länge jag slipper vara prickig korv är jag nöjd..

Det kommer nog bli en del fix i den nya lokalen i helgen. Sen blir det väl som vanligt lite lugn och ro också.. Men utöver butiksfix står inget annat på helgen schema för vår del!

Trevlig helg på er! 


Kommentarer
Postat av: mormor

Du är det finaste jag vet.... sjunger man i en sång.
Du är också jättefin <3 <3 <3
Och det är jag med - tycker Zander iaf :)

Svar: 💗💞💕
Evelina Nilsson

2017-02-03 @ 15:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0