Spy-Study!

Det här kommer låta sjukt för er men det är sant.. Min kropp säger ifrån i form av att spy som ni kanske har förstått. När jag får för ont spyr jag, när kroppen är för trött spyr jag, när jag ansträngt mig för mycket spyr jag. Jag är ganska dålig på att förstå min kropp när det gäller det mesta; känslor, mående, reaktioner, allt. Det har gjort att det här med spy (som såklart är äckligt och ingenting jag vill göra egentligen) har blivit något som får mig att förstå att nu är det dags att chilla. 

Så nu när jag har suttit x antal timmar och pluggat så säger alltså kroppen ifrån. Av att sitta upp och använda huvudet.. Det är verkligen sjukt vad sjukdomar kan göra med kroppen och hur mycket de kan förstöra av ens liv. 

Jag har utifrån läkarnas utlåtande bestämt att jag ska sluta med plugg när som helst. Plugg dagtid i veckorna är det som gäller och kvällar och helger ska vara lediga. Och så måste jag bli bättre på att ta pauser när jag väl pluggar. Att sitta och köra i ett i massa timmar går inte för då blir det så här.. 

För mig är prio ett är att bli frisk, att inte bli bitter och att inte bli deprimerad av all skit. Prio två plugg. Prio tre är allt annat. Så nu kanske ni förstår varför jag är och bowlar och åker till Valbo när jag egentligen har massor av plugg att göra. Dessa saker hör alltså till prio ett; att försöka göra något roligt av livet för att inte bli deprimerad.. En otroligt vanlig följ av endometrios, "kronisk" borrelia, ständig smärta osv. är självklart depression. Och detta är något jag definitivt inte vill hamna i! Så alltså handlar mitt liv just nu till största del om att hålla sig ovanför ytan och resten får komma eftersom.


Jag känner mig iaf nöjd med förmiddagens plugg! 2,5 sida är done. Bara 7,5 kvar!



Kommentarer
Postat av: mormor

Bilden visar att du "ligger i" Andas lugnt. Jag skickar energikramar så går detta bra. Har tänkt mkt på dig i dag <3 <3 <3

2015-03-23 @ 17:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0