"Måndagsuggla"



När man var yngre fanns det "de där snygga" tjejerna som var lite äldre och lite häftigare. Jag och Fia kallade dessa för "fredag-hela-veckan". Jag reagerade, när även jag blev lite äldre, på att dessa häftiga tjejer inte var lika häftiga längre. De var som vilka som helst. Och dessa snygga tjejer började helt plötsligt sunka till sig med åldern och slutade fixa till sig och gled runt i mysisar osminkade och allmänt lufsiga. DÄR känner jag mig nu. En typisk måndagsuggla. Jag har inte kunnat sminkat ögonen sedan i juni pga ögoninflammationen. Jag försöker låta bli att sminka resten av facet också så att min kära acne ska få vila. Jag kan knappt ha vanliga kläder pga magen (och pga borrelian som gör att jag får svårt att andas och inte kan ha bh). Så mjukt och skönt går före fint alla dagar i veckan.. Och vad är poängen att fixa håret med lockar eller fina frisyrer när man ändå är osminkad och mjukisklädd? Nej just det. Så då kan lika gärna håret vara ett skatbo också. Men jag är glad för att jag är i den åldern jag är för när man var yngre var utsidan så himla viktig. Nu värderar man andra saker än ett fint skal. Såklart hade jag gärna sluppit detta och varit så fin jag kunde varje dag. Men poängen är att jag nu förstår att utsidan inte är allt och det gör att just detta inte känns som någon big deal. Det är som det är liksom! 

Idag är en bättre dag, psykiskt sett. Och som jag skrev igår, från och med idag är gårdagen inte med i minnet längre. 

Min dag:
Plugg och tvättstuga fram till kl 15. 
15-17 Redovisning av oppositionen.
17-19 Mys med bästis.
19: Hockey!! Om det går som planerat ska brors med A-laget till Sthlm för match mot Djurgården. Oklart om det blir spel men jag håller tummarna. 

Hoppas ni får en fin dag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0