Hatar den här dagen.

Igår mådde jag så illa hela dagen så jag åt nästan ingenting.. Men imorse när jag vaknade var jag superhungrig så jag gjorde bananpannkakor med massa gotta på. 
 

Nu till något äckligare.. Jag har ju mina utslag på händerna som jag har haft i 4 (?) år till och från. Jag har varit till två olika läkare på hc för att få remiss till hud. Jag har skrivit egenremiss till hud men fått avslag. Nu lackade jag för att jag är helt handikappad med mina äckelhänder. Jag kan inte öppna burkar och jag kan inte handla själv för att det gör så ont att bära påsarna hem! Hur svårt ska det vara för sjukvården att göra sitt jobb? Ringde hud och förklarade läget; att jag träffat två läkare "som aldrig sett något liknande" och som "inte tror att hud heller vet vad det är". Jag kan bli ganska otrevlig och envis tillslut när dom är helt dumma i huvudet men dom vägrar hjälpa mig. Jag är så himla förbannad.. Som vanligt när jag tvingas ha med äckelsjukvården att göra. "Det är ju hc som ska skicka dig vidare". -"Ja men om dom inte gör det då, vad ska jag göra då?". "Vi behöver remissen för att vi ska kunna ta in dig så du får helt enkelt kontakta en tredje läkare och hoppas att denna förstår din situation". Och när jag väl ringer till hc för att ta tag i att kontakta läkare nr 3 så är telefonkön fylld för dagen, vänligen återkom igen imorgon. Kl 10 på fm?! 
 
Alltså vad är det här för efterblivet land? Fuck sjukdomar. Fuck sjukvården. Fuck remisser. Fuck allt! 
 
Idag är jag så sjukt trött på mitt liv. Jag vill kapa av mina händer, min mage, mitt huvud, mina ben, jag vill ploppa ut mina ögon.. Och när man ändå är igång kan man gärna få ta mitt hjärta också för det gör ont av Andy-saknad. 
 
Imorgon ska jag låtsats att den här dagen aldrig existerat. Så dålig är den. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Du har säkert varit i kontakt med dom redan,men om inte så rekommenderar ja starkt Hc city!! Ja har haft mycket med dom att göra o e grymt nöjd! Snabb hjälp o grym personal. Ja har bara gott att säga om dom! Hoppas du får hjälpen du söker!

2015-03-02 @ 13:24:08
Postat av: mormor

Ska jag följa med dig till hc?

Svar: Tack men det behövs inte mormor! Jag ska ringa dem imorgon och förhoppningsvis tar de tag i det då! Tack iaf 💛 Hälsa morfar!
Evelina Nilsson

2015-03-02 @ 22:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0