Man tror att det är ett skämt!

Så var jag här igen. Nästan allt som gör att jag tappar humöret och känner för att "skita i allt" har jag sjukvården att tacka för.. Inte konstigt att sjuka människor är bittra! Med tanke på att sjuka mår otroligt dåligt redan som det är, och de enda som kan hjälpa dem ur det dvs. sjukvården, behandlar de (oss) sjuka som skit. Det är så frustrerande så det finns inte ord som förklarar det tillräckligt! 
 
Idag ringde jag hc city för att byta dit eftersom flera rekommenderat mig att gå dit. När dom äntligen ringde upp var de "fullbokade till maj så de kunde inte ta emot nya patienter".. Jahapp. 
 
Ringde tillbaka till Södertull för att ändå försöka få en remiss från den läkaren jag träffat med utslag osv. "Hon har slutat här så du måste träffa en ny läkare som tittar på utslagen och sen är det upp till denne vad som sker härnäst".
-Ok men då har jag inget annat val än att boka en tid hos en ny läkare då.. Så då gör jag väl det!
"Det kan du inte göra för vi är fullbokade till den 14:e mars och vi kan inte boka in något därefter förrän nästa vecka så återkom då". 
 
Jag önskar såå mycket att jag slapp vara sjuk för att det tvingar mig att ha med dessa idioter att göra. De fullkomligt förstör mitt liv trots att de är de enda som kan hjälpa mig egentligen. Så jag måste ha med dom att göra och hela tiden ligga på för att de ska få något gjort.. Moment 22. 
 
Ringde hc på GS för att byta dit förra veckan också. Men de kunde inte heller ta in nya patienter för att de hade så fullt. "Men jag har väl rätt att få vård på vilken hc jag vill?"
"Ja. Du kan skicka in en ansökan om att byta hit. Att få den godkänd brukar ta ungefär 3 veckor. Därefter kan du ringa till oss för att boka en tid. Men du kommer som sagt få vänta ytterligare ca 4 veckor innan du kan få en läkartid". 
7 veckor ska jag isf vänta för att få komma dit. Jag vet att det inte ska funka såhär men man orkar ju inte kriga om allt, hela tiden.
 
Så nu står jag återigen på ruta ett. Två dagar senare. Två dagars energi som jag hade kunnat lagt på något annat istället..
 
Idioti.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Usch vad jag lider med dig. Brukar vara in här och läsa :) jag jobbar på sjukhuset, tycker du ska skriva en egenvårdsremiss och KRYDDA (knappt att du behöver det som jag förstår) men det är det enda som funkar i den här sjukvården tyvärr :( prova det i väntan på Södertull tänkte jag. Jag gjorde själv det till hud för något år sedan och fick komma direkt nästan.. Hoppas det
Löser sig för dig snart :( kram

2015-03-03 @ 18:57:52
Postat av: Anonym

Det är bara att byta HC på mina vårdkontakter! Där kan dom inte säga nej. Dock genomförs inte bytet förens nästa månadskifte. :/ kram Martina

Svar: Jag bytte där men troligtvis var det det hon menade med 3 veckor innan bytet godkändes.. :/ Men vi får se hur det går! Kram kram
Evelina Nilsson

2015-03-04 @ 14:16:26
Postat av: Anonym

Den privata hälsocentralen Eira har blivit utsett till bäst i länet. Snabba tider tydligen.

Svar: Tack! Jag ringde dem igår och hon jag fick prata med var så stolt över att det skulle stå i tidningen idag :) Jag ska dit redan imorgon! Tack för tipset! 💛
Evelina Nilsson

2015-03-05 @ 15:43:14
Postat av: Anonym

Hc Eira har tydligen blivit utsett till bästa Hc i länet. O har snabba tider.

2015-03-05 @ 21:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0