Småland

Våra smålänningar skulle ha kommit till oss i påsk egentligen men Lisa blev tvungen att ha jour hemma så planerna sprack. Då bestämde mina småsyskon att de skulle åka ner istället i torsdags men jag ville stanna hemma, bla. för jag tycker att det är jobbigt att åka bort utifall jag blir dålig och sängliggandes. Men så en halvtimme innan de skulle åka ringde lillebror och tjatade att jag skulle följa med och då tänkte jag att vad tusan, är det någonstans man får vara precis som man är så är det med våra underbara smålänningar. Jag slängde ner lite grejer i en väska och så hämtade de upp mig och så åkte vi mot Småland. Jättemysig resa hade vi.

Och helgen har varit underbar. Så fin familj!! Man blir alldeles lycklig av att vara med dom. Vi har ju åkt fram och tillbaka mellan oss enda sedan vi var små så det känns nästan som ett andra hem. Däremot har det blivit längre mellan varven för mig nu när man är lite äldre, men senast vi var här var vid nyår.

Vi har varit till stan en sväng (där vi hittade billiga linnen på lager 157 vilket förklarar varför alla går i samma linnen på bilderna).. Vi har letat påskägg i trädgården, ätit påskmiddag, lekt äggknäckartävlingen, spelat kort, promenerat, grillat, spelat kubb, varit till stugan, njutit av sommarväder. Och så har vi slappat, tittat på film, pratat massor och så har vi varit uppe några timmar för länge på nätterna. ÄTIT har vi också gjort. Så mycket gott har vi stoppat i oss.

Världens mysigaste helg! Imorgon åker vi hem igen. Det känns alltid lite sorgligt när vi åker ifrån varandra men det blir mysigt att komma hem också. 

Magen krigar på. Det ger sig inte men det är inte värsta sorten heller. Jag är ändå glad att jag åkte hit och fick tänka på lite annat och bara vara.. Och som jag har skrattat. 





























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0