2013-01-31

Något som jag tycker är så himla hemskt är när barn hamnar i kläm, mår dåligt, blir dåligt behandlade, inte blir älskade, respekterade, uppfostrade eller får käärlek.. Barn har aldrig bett om att få finnas till och de är så otroligt beroende av att bli omhändertagna! Sätter man ett barn till världen har man också skyldighet att ge det barnet ett så bra liv man kan. Det finns så mycket människor som aldrig borde fått barn, som inte förtjänar något så fint (ni får hata mig för att jag är så hård, men jag står för vartenda ord jag skriver).. Jag blir så frukatnsvärt arg när jag tänker på det! Hur kan man vara så egoistisk och skaffa ett barn som man egentligen vet att inte kommer få ett bra liv, bara för att man själv vill ha barn?
 
Jag såg precis på 112 - på liv och död, där en liten pojke ringde polisen för att hans föräldrar hade fest, var aspackade och mamman hade slagit honom för att han inte gjorde som hon sa. Förmodligen har föräldrarna inte haft en bra uppväxt och lärt sig hur livet fungerar, men hur kan man vilja ta in en ny människa, ett barn, till ett sånt skitliv? Det skär i mitt hjärta när man ser hur många barn som lever under såna förhållanden..
 
Jag har funderat mycket på det här med familj och barn de senaste månaderna. Det har mycket att göra med att jag har läst familjerätt i skolan, den får en att verkligen tänka. Men också för att jag har fått veta att jag inte kan vänta hur många år som helst med att försöka få en egen familj.. Och det gör mig rädd. Tänk om jag inte kommer få några barn? Jag vill ju inte ha barn än på många år, men tänk om det då är för sent och att jag inte får några alls? Eller ska jag försöka få ett barn nu då bara för att vara på "den säkra sidan"? Aldrig i livet, ett barn ska vara efterlängtat och välkomnat. Och det skulle det definitift inte vara nu.. Men varför kan inte alla tänka så? På barnets bästa istället för sitt egna..
 
Jag vet inte vart jag vill komma med det här och jag hade skrivit ett as långt inlägg men det var nog lika bra att jag tog bort det.. Jag är lite bitter ikväll. Och arg.. Så jag ska nog sluta skriva nu innan jag går för långt. Trevlig kväll på er!
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Det var "ord och inga visor" som man brukar säga när någon är bestämd i sin uppfattning. Bra tankar, men tyvärr är det nog långt kvar innan alla barn får en bra uppväxt.
Men om man tänker; "alla barn är allas barn" kan man göra lvet bättre för något barn, och det är bra det! Inget kan göra allt, men alla kan göra något, kram <3 <3 <3

2013-02-01 @ 13:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0